120 شاخص ملاک ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان

رییس صندوق نوآوری و فناوری و شکوفایی گفت: ملاک‌های ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان برای کسب جایزه مدیریت فناوری و نوآوری 120 شاخص در طول مدت هشت ماه کارکرد است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان نسبت به سال‌های گذشته در سطح بالایی در حال حاضر خود را رسانده‌اند و این برای رشد و پیشرفت کشور بسیار مهم است.

وی بیان کرد: هدف ما از برگزاری چنین جشنواره‌ای این است که شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌ها بتوانند کیفیت خود را بالاتر ببرند تا زمینه رقابت در بین آنها ایجاد شود.

سلطانی در خصوص اینکه هیچ شرکتی در طول مدت چهار سال تندیس‌های برتر را دریافت نکرده است گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای کسب تندیس‌های برتر مدیریت فناوری و نوآوری باید سطح کارهای خود را بالا ببرند تا علاوه بر افزایش کیفیت کالاهای تولیدی رقابت بین این شرکت‌ها افزایش یابد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: برای تعیین چنین جایزه‌ای 120 شاخص در طول مدت هشت ماه کارکرد این شرکت‌های دانش بنیان مدنظر قرار گرفته و طی بازدید از اسناد و مدارک مربوط به فناوری‌های شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌ها و معاونت علمی با بررسی کارکرد این شرکت‌ها مدارکشان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ابراز داشت: بیش از 22 مورد از شرکت‌های دانش بنیان در سطوح بالاتر در سطح فناوری در این دوره ارزیابی شده و این شرکت‌ها برای افزایش کیفیت جایزه فناوری و نوآوری در این دوره سطوح مدیریت فناوری یکی از ملاک‌های اصلی داوری‌ها است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود : یکی از ملاک‌های ارزیابی این جایزه در حوزه‌های سرمایه و تکنولوژی است و شرکت‌هایی که در فضای الکترونیکی و ICT فعالیت می‌کنند شاخص‌های بیشتری در موردشان ارزیابی و داوری می‌شود.

سلطانی در پایان یادآور شد: اگر سطح فناوری را در شرکت‌های دانش‌بنیان بالا ببریم افراد شرکت‌کننده در آن نسبت به مدیریت فناوری توجه بیشتری می‌کنند و این خود سبب رشد این شرکت‌ها در قسمت پژوهش و تولیدات می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار