بهای نفت از کانال 50 دلاری خارج شد

وزارت نفت عراق در نخستین ساعات روز دوشنبه افزایش تولید و صادرات نفت خود را مطرح کرد که این روند به کاهش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در اولین روز هفته از کانال 50 دلاری خارج شد و به سمت 49 دلار حرکت کرد. افزایش تولید نفت عراق و ازسرگیری فعالیت دکل‌های حفاری کانادا پس از آتش‌سوزی، از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای نفت هستند.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت کاهش 49 دلار و 27 سنت معامله شد. در بهایی مشابه هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 6 سنت کاهش 49 دلار و 27 سنت دادوستد شد.

با نزدیک شدن زمان برگزاری نشست اوپک در روز پنجشنبه هفته جاری، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که هیچ‌گونه تغییری در حجم تولیدات نفتی کشورهای صادرکننده نفت رخ نخواهد داد. با همین دیدگاه وزارت نفت عراق در نخستین ساعات روز دوشنبه افزایش حجم تولید و صادرات خود را مطرح کرد که این روند به کاهش بهای طلای سیاه منجر شد. عراق پیش‌ازاین برای حمایت از افزایش بهای نفت، حجم تولید خود را کاهش داده بود. این در حالی است که این کشور قصد دارد در ماه ژوئن (خرداد) تولید روزانه خود را به 5 میلیون بشکه افزایش دهد.

افزایش شاخص ارزش دلار از دیگر علل کاهش بهای نفت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار