کرمانشاه؛

40 درصد آموزش‌های مهارتی استان بر دوش آموزشگاه‌های آزاد است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر نزدیک به 40 درصد آموزش‌های مهارتی استان بر دوش آموزشگاه‌های آزاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ داوود ناصری‌امید از صدور مجوزهای بی‌رویه آموزشگاه‌های آزاد در سنوات گذشته انتقاد کرد و با بیان اینکه تاکنون بیش از  400 مجوز ایجاد آموزشگاه‌های آزاد در استان صادر شده است، گفت: فعالیت برخی از این آموزشگاه‌ها تنها در حد یک اسم است.

ناصری‌امید با اشاره به رویکرد لغو مجوز آموزشگاه‌های غیرفعال در  استان، گفت: در این راستا در یک جلسه هیئت نظارت نسبت به لغو مجوز 80 آموزشگاه غیرفعال اقدام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مراکز دولتی از کمبود کارآموز رنج می‌برند، این موضوع را نشات گرفته از روحیه مدرک‌گرایی حاکم بر جامعه در طول سه دهه اخیر دانست و افزود: روحیه مدرک‌گرایی در جامعه رسوخ کرده و به این زودی‌ها هم رخت بر نخواهد بست.

ناصری ‌امید مدرک گرایی را از آفات آموزشی جامعه برشمرد و  وجود این تفکر در استان کرمانشاه را در رقم خوردن آمار بالای بیکاری بی‌تاثیر ندانست.

ناصری‌امید در ادامه با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش در جامعه کنونی جواب نمی‌دهد، گفت: این سرمایه‌گذاری در حال حاضر خروجی مثبتی ندارد.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار