پیش از ترک ورشو و در دیدار با نخست وزیر لهستان

ظریف: روابط تهران و ورشو می تواند گسترش یابد

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نخست وزیر لهستان ظرفیت های گسترده اقتصادی دو کشور را پشتوانه گسترش روابط اقتصادی دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف در آخرین بخش از برنامه کاری خود در ورشو عصر دوشنبه با خانم بآتا شیدوو نخست وزیر لهستان دیدار و گفت و گو کرد. 

وی در این دیدار اظهار داشت: خاطرات خوب ملت ایران از آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم و تجربه مشترک پیروزی در برابر فشارها و جنگ تحمیلی از سوی بیگانگان و ارتباط خوب تهران و ورشو در دهه های گذشته ، ما را آماده مرحله جدیدی از همکاری ها می کند. 

وزیر امور خارجه ادامه داد: همراهی هیات بزرگ اقتصادی از شرکت های مهم ایرانی در این سفر نشانه فایده مندی و اهمیت همکاری های اقتصادی برای بخش های خصوصی دو کشور است. 

وی با برشمردن موضوعاتی چون شراکت در حوزه های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی و ارتباطات، همکاری در تولید لبنیات و ارائه به بازار 400 میلیونی منطقه پیرامونی ایران، همکاری در حوزه حمل و نقل و سرمایه گذاری لهستان در زمینه تولید خودرو در ایران برای بازار بزرگ پیرامونی ما را به عنوان برخی از زمینه های ممکن همکاری اقتصادی دو کشور دانست. 

ظریف اظهار داشت : اگر روابط بانکی برقرار و بیمه سرمایه گذاری فعال شود قراردادهای تجاری حدود 500 میلیون دلاری که امروز در حاشیه همایش اقتصادی دو کشور امضاء شد به سرعت اجرایی خواهد شد. 

خانم شیدوو نخست وزیر لهستان نیز در این دیدار ضمن اعلام اینکه میهمان نوازی ایرانیان از آوارگان لهستانی در جنگ دوم جهانی هیچگاه از خاطره ملت لهستان محو نمی شود، بر آمادگی لهستان برای گسترش روابط دو کشور تاکید کرد . 

وی ادامه برنامه های اقتصادی دولتش برای رشد اقتصادی سریع، تغییر وضعیت زندگی مردم لهستان و بهبود موقعیت این کشور در اتحادیه اروپایی را مورد توجه قرار داد و افزود : موضوعاتی مانند تضمین تامین منابع انرژی، جذب فن آوری پیشرفته و همکاری های علمی برای لهستان اهمیت و اولویت دارد. 

نخست وزیر لهستان با ابراز خوشحالی ازهمراهی هیات بازرگانی بزرگ همراه وزیر خارجه، آمادگی لهستان برای گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف اقتصادی و کشاورزی را اعلام کرد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار