تلاش نتانیاهو برای خارج شدن از زیر بار فشار انتصاب لیبرمن

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به انتقادها از انتصاب لیبرمن به عنوان وزیر جنگ، برای بحث در مورد صلح با فلسطینیان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، این موضع نتانیاهو چشم اندازی احیای این ابتکار صلح اعراب را که پیشنهاد به رسمیت شناخته شدن سیاسی را به اسرائیل در ازای یک توافق بر سر تشکیل یک کشور فلسطینی می دهد، گسترش داده است.

اظهارات نتانیاهو پاسخ رسمی به سخنرانی هفته گذشته عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر بود که قول برقراری مناسبات گرمتر با اسرائیل را در صورت پذیرش تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح داده است.

نتانیاهو گفت : ' ابتکار صلح اعراب حاوی عناصر مثبتی است که می تواند به احیای مذاکرات سازنده با فلسطینیان کمک کند. ' این گفته هایش پژواک اظهاراتی بود که وی یک سال قبل در جمع خبرنگاران اسرائیلی کرد.

وی افزود:' ما مایل به مذاکره با کشورهای عرب برای بازنگری این ابتکار هستیم به نحوی که بازتاب تغییرات فاحشی باشد که از سال 2002 در منطقه رخ داده ولی در عین حال هدف توافق شده برسر تشکیل دو کشور برای دو ملت حفظ شود. '

نتانیاهو لحظاتی پس از آن که آویگدور لیبرمن یک ناسیونالیست بشدت افراطی به عنوان وزیر جنگ سوگند خورد و ائتلاف راست گرای بشدت شکننده رژیم تلاویو توانست از حمایت حیاتی مجلس برخوردار شود ، این اظهار نظر را کرد.

ظاهرا هدف وی رساندن این پیام به جامعه بین المللی بود که گنجانده شدن لیبرمن در کابینه اش به معنای پایان تلاش های صلح با فلسطینیان نخواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار