پوتین به قزاقستان رفت

رئیس جمهور روسیه برای دیدار با همتای قزاقستانی خود و شرکت در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا، وارد آستانه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه برای دیدار با همتای قزاقستانی خود وارد آستانه پایتخت این کشور شد.

ولادیمیر پوتین ضمن دیدار با نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان، در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا نیز شرکت خواهد کرد. 

دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد در این نشست، که در سطح روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار می شود، درباره چشم اندازهای گسترش و تقویت یکپارچگی اقتصادی کشورها از جمله تشکیل بازارهای مشترک گاز، نفت و فراورده‌های نفتی گفتگو خواهد شد. تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی این اتحادیه با کشورهای خارجی از جمله چین، صربستان، اتحادیه اروپا، آ سه آن، سازمان همکاری شانگهای نیز از دیگر محورهای گفتگو در این نشست خواهد بود. 

برنامه کاری پوتین با دیدار با رئیس جمهور قزاقستان آغاز خواهد شد، که کشورش اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بر عهده دارد. 

یوری یوشاکوف، دستیار پوتین، اعلام کرد روسای جمهور دو کشور در این دیدار درباره وضع کنونی و چشم اندازهای توسعه روابط دو جانبه، مسائل بین المللی و راه های گسترش همکاری دو کشور گفتگو خواهند کرد. 

پیمان تشکیل اتحادیه اقتصادی اوراسیا سال 2014 میلادی از سوی روسای جمهور روسیه، بلاروس و قزاقستان امضا شد و اول ژانویه سال 2015 به اجرا درآمد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار