بجنورد؛

محکومیت بیش از دو میلیارد ریالی پرونده ها درتعزیرات حکومتی

محکومیت پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی خراسان شمالی در دوماهه امسال دو میلیارد و ۷۶۵ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۹۷ ریال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون اجرایی تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت:در دو ماه نخست امسال ۷۶۹ پرونده وارد تعزیرات حکومتی خراسان شمالی شد که این میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

محمد نجفی اظهار داشت:در این مدت ۱۸۸ فقره پرونده، ۷۶۹ پرونده وارده و ۸۷۹ فقره پرونده مختومه و ۷۷ پرونده باقی‌مانده در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان در دو ماه نخست امسال ۶۸۷ مورد مربوط به کالا و خدمات با ۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ مورد درزمینهٔ قاچاق کالا با ۸۰ درصد افزایش و ۴۴ مورد مربوط به بهداشت، دارو و درمان با ۹ درصد افزایش نسبت به پرونده‌های سال گذشته در این حوزه است.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان تصریح کرد: در حوزه رسیدگی به تخلفات کالا و خدمات ۷۷۴ مورد پرونده مختومه و ۱۳۶ مورد از سال گذشته وجود داشته و ۴۹ پرونده در حال رسیدگی هست که میزان محکومیت در این حوزه یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۵۴ ریال بوده است.

نجفی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز در دو ماه نخست امسال ۴۴ فقره پرونده، ۵۷ فقره پرونده مختومه و ۲۵ فقره پرونده در حال رسیدگی می باشد و میزان محکومیت در این حوزه یک میلیارد و ۱۸ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۸۴۳ ریال است.

وی اظهار داشت: در حوزه بهداشتی، دارویی، درمانی ۴۴ فقره پرونده وارده، ۴۸ پرونده مختومه و سه فقره در حال بررسی است و تعداد هفت پرونده نیز از آخر سال گذشته در این حوزه وجود دارد.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان میزان محکومیت در حوزه بهداشتی، دارویی، درمانی را ۱۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

نجفی گفت: بیشترین تخلف مربوط به عدم درج قیمت با ۲۹۷ مورد و دیگر تخلفات ازجمله عدم موقعیت صنفی با ۳۳ مورد، عدم ارائه فاکتور خرید ۶۹ مورد، عدم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ۹۳ مورد، گران‌فروشی ۱۲۰ مورد، عرضه کالای غیربهداشتی ۲۴ مورد، عرضه کالای قاچاق ۱۵ مورد، کم‌فروشی ۶ مورد و عدم صدور فاکتور ۱۶۸ مورد بوده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.