یاسوج؛

انجمن علمی واژه‌پژوهی در دانشگاه یاسوج

دبیر اجرایی همایش واژه‌پژوهی از راه‌اندازی انجمن علمی واژه‌پژوهی در دانشگاه یاسوج خبر داد و ایجاد این انجمن را در تقویت همکاری‌های بین دانشگاهی موثر دانست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج ابوالفضل علیشاهی گفت: در پی برگزاری موفق همایش واژه‌پژوهی در دانشگاه یاسوج که برای نخستین بار در کشور نیز برگزار شد، دبیرخانه این همایش درصدد ایجاد و راه‌اندازی انجمن علمی واژه‌پژوهی است.
 
وی به استقبال خوب پژوهشگران، محققان، اساتید و دانشجویان سراسر کشور از این همایش اشاره کرد و بیان داشت: کارشناسان و صاحب‌نظران زیادی در کشور هستند که به صورت تخصصی در زمینه واژه‌پژوهی کار می‌کنند و می‌توان با ایجاد این انجمن، مباحث و نظرات را به صورت تخصصی‌تر مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.
 
دبیر اجرایی همایش واژه‌پژوهی، راه‌اندازی این انجمن علمی را در تقویت همکاری‌های بین دانشگاهی موثر دانست و گفت: وزارت علوم مرجع صدور مجوز این انجمن است که با توجه به نیاز دانشگاه‌ها به مقوله پژوهش و توان دانشگاه یاسوج در این حوزه، امیدواریم در اعطای این مجوز تسریع شود.
 
عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه یاسوج با بیان اینکه نشریه تخصصی در زمینه واژه‌پژوهی در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: بسیاری از مقالات در این حوزه به صورت پراکنده در دیگر نشریات منتشر می‌شود که در صورت داشتن نشریه تخصصی می‌توان به صورت مستقل و در فضایی تخصصی‌تر این موضوع را دنبال کرد.
 
علیشاهی با اشاره به دستاوردهای نخستین همایش واژه‌پژوهی در دانشگاه یاسوج اذعان داشت: سخنرانان اصلی مراسم مباحث خوبی را مطرح کردند که برای محققان این حوزه می‌تواند راهگشا باشد.
 
وی با بیان اینکه همکاری و همدلی اعضای هیأت علمی گروه الهیات و مجموعه مدیران دانشگاه در برگزاری مطلوب این همایش مشهود بود، تصریح کرد: اکثر  مهمانان از سراسر کشور این همایش را به معنای واقعی دارای بار آموزشی مناسبی عنوان کرده و از حضور در این برنامه رضایت داشتند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.