تویسرکانی در بازدید رئیس قوه قضائیه از اداره ثبت؛

86درصد از خدمات ثبتی کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: 86 درصد از خدمات سازمان ثبت از طریق الکترونیکی انجام می شود.

86درصد از خدمات ثبتی کشور به صورت الکترونیکی انجام می شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خیرنگاران جوان؛ احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در بازدید رئیس قوه قضائیه از اداره ثبت شرق به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان ثبت اسناد پرداخت.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمانی است که همه ی مردم با آن در ارتباط هستند و دارای آسیب های فراوانی است که خوشبختانه با راهنمایی های ریاست قوه قضائیه اموری که در ابتدا پیش بینی می شد مقدور نباشد ،انجام شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور بیان داشت: چندین هزار پرونده که در حال پوسیدگی و از بین رفتن هستند با نگاه اصلاح و افزایش بهره وری و علی رقم کمبود امکانات و فناوری در اداره ثبت به صورت الکترونیکی ثبت شدند.

تویسرکانی ادامه داد: در گذشته اگر می خواستیم  پنچ دستگاه دارای مشکل را نام ببریم سازمان ثبت حتما یکی از آنها بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز اصلاح امور در سازمان ثبت نشان می‌دهدکه توانسته‌ایم با امکانات کم، رضایت مردم را جلب کنیم.

توسرکانی بیان داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک در ثبت شرکت ها نقش مهمی در حوزه اقتصاد کشور دارد و خوشحال هستیم قوه قضائیه با مدیریت در حوزه‌های مرتبط در مراجع بین المللی در حد دیگر کشورها کار کند و امروز قوه قضائیه و به طبع آن سازمان ثبت اسناد در بین دیگر دستگاه‌ها در بهبود فضای کسب و کار پیشتاز است و ارزیابی‌های بانک جهانی نشان می‌دهد که این سازمان از دیگر دستگا‌ه‌ها جلوتر است.

وی افزود: در حوزه ثبت اسناد و املاک در گذشته شاهد اسناد معارف بودیم و گاهی برای یک ملک چند سند صادر می‌شد که این موضوع پاشنه آشیل سازمان ثبت محسوب می‌شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: امروز 13 میلیون سند مالکیت ثبت شده است که حتی یک مورد هم سند معارف در آن دیده نمی‌شود، همچنین یکی دیگر از مشکلات سازمان ثبت جعل اسناد بود که از طریق الکترونیکی شدن اسناد راه جعل بسته شد، در گذشته در دفاتر جعل اسناد خطر آتش سوزی و از بین رفتن آنها وجود داشت که بعد از اسکن از اسناد جعل‌های زیادی شناسایی شد و خطر از بین رفتن آن ها نیز از بین رفت.

توسرکانی گفت: امروز خدماتی  که به مردم ارائه می شود نزدیک به 86 درصد آن از طریق سامانه‌های الکترونیکی است و این راهکار جلوی جعل و ارتکاب جرم را بسته است.

وی تصریح کرد: در حوزه ثبت و ثبت اسناد مالکیت، دارای 100 سال سابقه هستیم و تمام بایگانی سازمان اسناد که جزو پاشنه آشیل کشور محسوب  می‌شود در حال اسکن است و در نظر داریم گردش‌ پرونده‌های فیزیکی را حذف کنیم و همه آنها  به صورت الکترونیکی تبدیل کنیم.

محمد صالح سعادتیان رئیس سازمان اسناد و املاک تهران ادامه داد : در تهران 13 واحد ثبتی و در شهرستان‌های استان 18 واحد ثبتی وجود دارد و با 1692 نفر نیروی انسانی، در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی افزود: تهران دارای 492 دفتر ازدواج و طلاق است که 15.8 دفاتر ازدواج کشور را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران بیان داشت: سازمان ثبت استان تهران دارای 200 ساختمان است که 21 ساختمان ملکی و 11 ساختمان استیجاری هستند که با وضعیت بدی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

سعادتیان ادامه داد: 72 میلیون خدمت ثبتی در سال 94 به مردم استان تهران ارائه شد و اولین سند الکترونیکی (کاداستر) سال 95 در استان تهران صادر شده است.

وی تصریح کرد: اسناد ملکی که در گذشته به صورت دستی  45 روزه صادر می‌شد با ایجاد سامانه کاداستر 10 روزه صادر می شود، همچنین 108 هزار دستور قضایی برای بازداشت پلاک‌های ثبتی در دفاتر اسناد تهران صادر شده است.

وی گفت: در دفاتر ثبت استان تهران 5 میلیون 500 هزار پرونده  وجود دارد که تاکنون 2 میلیون آن به صورت الکترونیکی ثبت شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار