والی هلمند احتمال سقوط این ولایت توسط طالبان را رد کرد

دفتر حیات الله حیات، والی هلمند، با انتشار خبرنامه‌ای احتمال سقوط لشکرگاه مرکز این ولایت بدست طالبان را “تبلیغات دشمن” خوانده و اعلام کرده که نیروهای امنیتی و دفاعی مشغول دفاع از این ولایت هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کریم اتل، رئیس شورای ولایتی هلمند گفته است علاوه بر حوزه چهارم شهر لشکرگاه، در مرکز هلمند؛ جنگ سنگینی میان نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های مارجه، گرشک، نادعلی، نهرسراج و خانشنین جریان دارد.

این مقام محلی ادعا کرده که تشکیلِ امنیتیِ ولایت هلمند "تا حدود زیادی خیالی” است و اگر نیروهای تازه نفس به ویژه قوای هوایی از کابل فرستاده نشوند، امکان سقوط لشکرگاه وجود دارد.

 اسماعیل فرمانده امنیه ولسوالی گرشک هم گفته که شب گذشته در جریان درگیری با مخالفان ۶ پلیس کشته شده و ۱۱ نفر دیگر زخم برداشته اند. به گفته او مناطق سقوط کرده بدست طالبان، امروز صبح دوباره آزاد شد.

طالبان مسلح ادعا دارند که تلفات سنگین به نیروهای امنیتی وارد کرده‌اند و وزارت دفاع افغانستان پذیرفته که در شماری از مناطق ولایت هلمند جنگ جریان دارد اما امکان سقوط بخش‌های از ولایت هلمند را بدست طالبان رد می‌کند.

دولت وزیری، سخنگوی این وزارت، گفته هم اکنون نیروی کافی در هلمند وجود دارد و تجهیزات بیشتری هم در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، هلمند ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.