موسس سایت پایرت بی: زاکربرگ دیکتاتور بزرگترین جامعه جهانی است

موسس سایت پایرت بی از بنیانگذار فیس بوک انتقاد کرد.

موسس سایت پایرت بی: زاکربرگ دیکتاتور بزرگترین جامعه جهانی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فورچون، پیتر ساند موسس سایت اشتراک گذاری فایل «پایرت بی»، از اروپا خواست برای متوقف کردن غول شبکه های اجتماعی دست به کار شود.

در حال حاضر فیس بوک یکی از بزرگترین جوامع اجتماعی در جهان است و به گفته پیتر ساند، مارک زاکربرگ موسس این شبکه اجتماعی یگانه دیکتاتور این جامعه است.

ساند در اظهارات خود در مصاحبه ای با سی ان بی سی نیوز در یک کنفرانس خبری در آمستردام گفت: «فیس بوک بزرگترین جامعه جهانی است. این جامعه یک دیکتاتور دارد. اگر از نگاه دموکراسی به این قضیه نگاه کنیم باید بپذیریم زاکربرگ یک دیکتاتور است و قوانین مخصوص به خود را وضع کرده است.»

موسس پایرت بی گفت با وجود اینکه عضویت در فیس بوک اختیاری است، گویی عضو نبودن در این شبکه تاثیرات زیادی بر زندگی مردم دارد؛ زیرا در حال حاضر بیشتر روابط دوستانه و خانوادگی از طریق فیس بوک است. فیس بوک به یک کشور بزرگ تبدیل شده و دیکتاتور آن مارک زاکربرگ است. 

پیتر ساند از مسئولان اروپایی خواست فیس بوک را در کشورهای خود سانسور یا متوقف کنند. او می گوید فیس بوک فرهنگ جوامع واقعی را تحت تاثیر قرار داده است و مانند حکومتی دیکتاتوری قوانین مربوط به خود را دارد.

پیتر ساند در حالی از فیس بوک انتقاد کرده است که خود نیز بابت راه اندازی سایت پایرت بی در سال 2014 به 5 ماه زندان محکوم شد. این سایت به کاربران اجازه می داد با نقض قانون کپی رایت حجم انبوهی از فایل ها را به اشتراک بگذارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار