روحانی در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی مهاباد:

تبلور توانمندی صنعتی در مناطق کشور، نماد تحقق اقتصاد مقاومتی است

رییس جمهور گفت: صنایع پایین دستی در پتروشیمی مهاباد راه توسعه اقتصادی منطقه را زمینه سازی کند.

تبلور توانمندی صنعتی در مناطق کشور، نماد تحقق اقتصاد مقاومتی است
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جمع مدیران و کارکنان این مجتمع پتروشیمی اظهارداشت: آبادانی سریعتر کشور نیازمند اقدامات جبرانی است و باید برای ایجاد تعادل صنعتی و اقتصادی در مناطق کشور تلاش کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه "تقویت ارتباط با همسایگان و جهان به ارتقای اقتصاد و امنیت کمک می کند"، گفت: رابطه فرهنگی با همسایگان و تعادل صنعتی در مناطق، اقتصاد مکمل را شکل می دهد.

روحانی ابراز امیدواری کرد: صنایع پایین دستی در پتروشیمی مهاباد راه توسعه اقتصادی منطقه را زمینه سازی کند.

وی با اشاره به اینکه آبادانی ایران اسلامی موجب افتخار دولت و ملت است، بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها، توان و فرصت های موجود در مسیر دستیابی به توسعه در کشور تاکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به وجود برخی توهمات مبنی بر عدم نگاه و توجه یکسان دولت به مناطق مختلف کشور و سوء استفاده عده ای از این توهمات برای ایجاد تفرقه و شکاف میان ملت ، خاطرنشان کرد: باید با کوشش و برنامه ریزی مناسب برای ایجاد تعادل در منابع و امکانات همه مناطق کشور تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه ارزش افزوده در بخش نفت و گاز بواسطه تولید محصولات نهایی و فرآورده های پتروشیمی حاصل می شود، ادامه داد: باید با برنامه ریزی درست و همت و تلاش در راستای توسعه تبدیل مواد خام نفتی به محصولات نهایی در کشور گام برداریم.

رییس جمهور با اشاره به ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان برنامه ای توانمند که می تواند موجب کاهش فشار در بخش های مختلف و رسیدن به توسعه در کشور باشد، اظهار داشت: برنامه ریزی و عملکرد ما باید به گونه ای باشد که موجب رفع مشکلات و فشارها در بخش های مختلف شود.

روحانی گسترش روابط و همکاری ها با دیگر کشورها را در راستای افزایش قدرت اقتصادی کشور دانست و گفت: توسعه مناسبات با کشورهای خارجی بویژه همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

رییس جمهور افزود: اگر اقتصاد ما با اقتصاد دیگر کشورها درهم تنیده شود، این خود موجب افزایش امنیت و ثبات در کشور خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: ما باید روابطمان را با همسایگان تقویت و مواد خام طبیعی را به محصول نهایی تبدیل کرده و عدم تعادل در کشور را متعادل کنیم و در اینصورت است که می توانیم پروژه ای بزرگ مانند خط لوله اتیلن غرب را به خوبی به انجام برسانیم.

رییس جمهور اتحاد و انسجام میان اقوام و مذاهب گوناگون در ایران بویژه در غرب و شمال غرب کشور را مهم توصیف کرد و گفت: فداکاری ها و ایثار و تلاش مردم در این خطه نشان از عمق وحدت و اتصال میان اقوام و مذاهب در ایران است.

روحانی با تاکید بر تلاش برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه، افزود: افتتاح پتروشیمی مهاباد به عنوان حرکت بزرگ صنعتی در منطقه بسیاری از سخنان بی اساس را از بین برده و نشان می دهد دولت خواستار رشد و توسعه همه جای ایران است.

رییس جمهور تاکید کرد: اقتصاد کشور باید تقویت شده و با ایجاد اقتصادی درون زا و برون نگر بتوانیم مسیر را برای صادرات محصولات خود به خارج بگشاییم.

روحانی با بیان اینکه باید اقتصاد کشور به بخش خصوصی سپرده شود، اظهار داشت: دولت و ملت باید در کنار هم، بسترهای لازم برای حضور بخش غیر دولتی و کار آفرینان داخلی و خارجی را فراهم کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار