بار اصلی مدیریت مصرف برق روی دوش توزیع است

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: بار اصلی مدیریت انرژی برق روی دوش بخش توزیع است و به همین دلیل باید برنامه ها در این زمینه با جدیت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حقی فام كه درقالب نشست تخصصی مرزهای سیاست گذاری و دانش بهره وری در یازدهمین همایش بین المللی انرژی سخن می گفت، خاطرنشان كرد: با نظام تعرفه ای كنونی، مشتركان و مصرف كنندگان در بخش های مختلف، انگیزه ای برای مدیریت مصرف و مصرف بهینه انرژی ندارند.

حقی فام تصریح كرد: خواستگاه اصلی مدیریت مصرف انرژی مربوط به بخش توزیع است و از این رو بار اصلی این بخش نیز روی دوش همكاران ما در بخش توزیع قرار دارد.

وی گفت: تامین مشتركان، كاهش رشد تقاضای برق، بهبود پایداری اقتصادی و بهبود قابلیت اطمینان از جمله مزایای افزایش بهره وری انرژی است.

حقی فام یادآور شد: هنوز پتانسیل های فراوانی برای افزایش بهره وری در صنعت برق و بهبود مصرف برق وجود دارد كه باید به آن توجه دوباره ای كرد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر تاكید كرد: تا زمانی كه نظام تعرفه ای را اصلاح نكنیم انتظار تحول اساسی از این بخش غیر واقعی است و هر سیستمی چه داخلی و چه خارجی در بخش توزیع، در روبه رو شدن با نظام تعرفه ای ما، در موفقیت فعالیت های مدیریت مصرف دچار تردید می شود.

حقی فام در عین حال بر تسهیل روند ورود نهادهای مختلف به بخش مدیریت مصرف انرژی در كشور تاكید كرد و گفت: در این راه باید سازو كار درست اقتصادی تعریف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار