اردبیل؛

27 میلیون دلار سهم معافیت گمرکی باید به دست مرزنشینان برسد

استاندار اردبیل گفت: سهم معافیت گمرکی مرزنشینان این استان سالانه 27 میلیون دلار است و این سود باید با شفاف شدن فعالیت اقتصادی و مبادلات مرزی تعاونی های مرزنشینان به دست جامعه هدف برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجیدخدابخش افزود: برنج یا شکر وارداتی تعاونی های مرزنشینان استان باید در داخل استان به دست مرزنشینان برسد و خروج آن از استان بدون پرداخت عوارض گمرکی و حقوق دولتی، قاچاق محسوب می شود.

وی افزود: انبار برنج و شکر مازاد تعاونی ها در داخل استان اشکالی ندارد اما نیروی انتظامی باید در مبادی خروجی استان با بررسی بارنامه ها از خروج برنج و شکر تعاونی های مرزنشینان که عوارض گمرکی و حقوق دولتی آنها پرداخت نشده است، جلوگیری کند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: میزان برنج وارداتی تعاونی های مرزنشینان استان بیش از نیاز جامعه هدف است و خروج محموله های برنج از استان باید ساز و کار قانونی داشته باشد و تحت نظارت دقیق انجام بگیرد.

خدابخش همچنین از اتحادیه تعاونی های مرزنشینان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های ذیربط خواست بر روند فعالیت و مبادلات تجاری تعاونی های مرزنشینان استان نظارت کامل و مستمر داشته باشند.

وی بیان کرد: دولت، معافیت گمرکی را برای تامین رفاه مرزنشینان تعریف کرده است و نباید سود حاصل از آن مورد تصرف افراد سودجو، تجار و واسطه گران قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار