اهواز؛

خرید تضمینی بیش از یک میلیون تن گندم در خوزستان

خوزستان نسبت به کل کشور از گندم با کیفیت‌تری برخوردار است و استان‌های دیگر برای افزایش کیفیت آرد تولیدی خود، گندم خوزستان را با گندم تولیدی خود تلفیق می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یک میلیون و 352 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است و همچنان خرید ادامه دارد.

کیخسرو چنگلوایی اظهار کند: در اواخر دوره خرید گندم قرار داریم اما در حال حاضر میزان خرید تاکنون در مقایسه با سال گذشته، بیش 41 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال گذشته تمام میزان خرید گندم استان 960 هزار تن بوده که خوزستان با همان میزان خرید، مقام اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داد.

چنگلوایی تصریح کرد: قبل از رکورد سال جاری، بالاترین رکورد خرید گندم در استان یک میلیون و 280 هزار تن بوده که مربوط به دوره‌های گذشته است.

وی در خصوص کیفیت گندم تولیدشده در استان عنوان کرد: امسال به دلیل بارندگی‌های مناسب، از نظر کیفیت محصول گندم یکی از بهترین سال‌ها محسوب می‌شود و کشاورزان گندم‌هایی با کیفیت بسیار مطلوب تولید کرده‌اند.

چنگلوایی ادامه داد: خوزستان نسبت به کل کشور از گندم با کیفیت‌تری برخوردار است و استان‌های دیگر برای افزایش کیفیت آرد تولیدی خود، گندم خوزستان را با گندم تولیدی خود تلفیق می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: طبق استانداردهای تعریف‌شده با تولید بیش از یک میلیون و 352 هزار تن گندم برای 10 میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت کشور، نان تامین شده است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار