مرزوقی:مچ اندازی بانوان را در کشور راه اندازی می کنیم

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدنسازی گفت:تیم مچ اندازی بانوان را به زودی در کشور راه اندازی می کنیم و به این منظور اولین دوره داوری رشته مچ اندازی را برگزار می کنیم.

زهره مرزوقی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کمیته مچ اندازی یکی از رشته های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی است که در بخش آقایان و در سه گروه نوجوانان،جوانان و بزرگسالان فعال بود.همچنین در هفت وزن 45 کیلوگرم،50 کیلوگرم،55 کیلو،60 کیلو و 65 کیلو و 70 کیلو و 75 کیلوگرم شرکت می کنند.  
وی افزود:این رشته احتیاج به امکانات زیاد و تخصصی هم ندارد.همچنین در تمام کشورهای دنیا در بخش بانوان و آقایان فعال است.مسابقات این رشته ابتدا با چپ دست ها سپس راست دست ها برگزار می شود.اجرای مسابقات نیز در سالنهای کاملا مجزا انجام می شود.
 
مرزوقی در ادامه بیان کرد:ما ابتدا مذاکره ای با مشاور شهردار در امور بانوان (زهرا مشیر) انجام دادیم تا این رشته را در بخش بانوان راه اندازی کنیم.به این منظور اولین دوره داوری مچ اندازی را پس از ماه مبارک رمضان برگزار می کنیم.این رشته را در هیات استانها فعال کرده و پس از اینکه بانوان ورزشکار تمرین کردند و به حد کافی رسیدند مسابقات قهرمان کشوری را برگزار می کنیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد:این رشته نوپا است و زمان برای پرورش و به شکوفایی رسیدن احتیاج دارد.بانوان ورزشکار باید خود را نشان دهند.



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار