مصرف شایسته زکات سبب تشویق و ترغیب مردم برای ادای آن است

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: تلاش برای زکات تلاش برای اساسی ترین حسن دین است، و بر اساس روایات اساس قبولی سایر اعمال است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله حسن عالمی، رئیس شورای عالی زکات در همایش ملی زکات که امروز سه‌شنبه  در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت استان تهران برگزار شد، گفت: تلاش برای زکات تلاش برای اساسی ترین حسن دین است، وقتی به احکام زکات می‌رسیم، می‌بینیم که زکات بر اساس روایات اساس قبولی سایر اعمال است.

وی در ادامه افزود: مضمون یکی از وصایای امیرالمومنین(ع) به یارانشان این است که؛ قبل از هر چیز ما نیازمند خود سازی هستیم و برای انجام صحیح کارها و برای رضای خدا نیازمند تقوا؛ تقوا پس انداز و ذخیره برای انسانی است که با امیدواری و تلاش به راهش ادامه می‌دهد و نگاهی زاهدانه به دنیا دارد.

رئیس شورای عالی زکات در ادامه اظهار داشت: دنیا آنچنان است که هر که اراده ماندن در آن را داشته باشد، او را بر‌می‌اندازد و انسان مطرب، طاغی و زیاده‌خواه را از پا در‌می‌آورد.

آیت الله عالمی در ادامه با بیان اینکه عملکرد ما در زکات باید مطابق فقه باشد و در این زمینه مطالعه کافی داشته باشیم و فتواهای آن را از مراجع فرا بگیریم و عین آن را برای مردم بیان کنیم، گفت: برخورد با مردم در رابطه با زکات، توأم با حالت عاطفی و از موضع خیر‌خواهانه باشد.

وی با تأکید بر اینکه زکات باید حافظ امانت و امین بیت‌المال مردم و سبب دلگرمی آنها برای ادای زکات باشد، افزود: تلاش برای زکات تلاش برای اساسی ترین حسن دین است، وقتی به احکام زکات می‌رسیم می بینیم که زکات بر اساس روایات اساس قبولی سایر اعمال است.

وی افزود: از حضرت امیر(ع) داریم که، همین نمازی که ستون دین است، قبول شدنش منوط به پرداخت زکات است؛ یا زکات، خوراک برای فقرا قرار داده شده است و از عاطفی ترین اعمال سیر کردن شکم گرسنگان است.

رئیس شورای عالی زکات با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام مبنی بر این‌که زکات بدهید تا نمازتان قبول شود، ابراز کرد: زکات از احکام اجتماعی دین اسلام است و اگر ادا شود زندگی مردم لذت بخش و هدایت بخش می‌شود؛ زکات برای نجات انسان از لغزش گاه ها است و به عنوان یک پل در اسلام معرفی شده است و عدم ادای آن سبب نزول بلایای طبیعی شده و خداوند متعال برکت را از زمین بر می‌دارد.

وی اظهار کرد: زکات افزون بر آثار مادی که سبب ثروت افزایی و وفور اموال می‌شود و باطن و روح انسانها را هم پاک می‌کند.

رئیس شورای عالی زکات در پایان ‌با اشاره به اینکه زکات بر مداوای بیماران هم تاثیر دارد، گفت: با احیای این امر مهم از آثار و برکات آن همگی اجر و بهره کافی و وافی را ببریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار