در همایش اقتصادی فنلاند -ایران در هلسینکی؛

وزیر امور خارجه: سرمایه گذاری در ایران ایمن و سودبخش است

وزیر امور خارجه گفت: سرمایه گذاری در ایران و تجارت با ایران، ایمن؛ سودبخش و با چشم انداز و آینده روشن است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف عصر سه شنبه در همایش اقتصادی فنلاند -ایران در هلسینکی که با حضور 60 فعال اقتصادی-بازرگانی ایران و همچنین فعالان اقتصادی فنلاند برگزار شد، طی سخنانی این مطلب را بیان کرد.

ظریف اظهار داشت: هیئت های تجاری بر اساس اهداف سیاسی با یکدیگر مرتبط نمی شوند. حضور شما بازرگانان در این همایش نشانگر فرصت های موجود در همکاری اقتصادی دو کشور است. نیازی نیست من به شما بگویم چه فرصت هایی هست، وظیفه ما رفع موانع موجود از جمله در زمینه بانکی است. سرمایه گذاری در ایران و تجارت با ایران، ایمن؛ سودبخش و با چشم انداز و آینده روشن است.

وی افزود : قوت و قدرت ما از تعداد سلاح ها و تجهیزات ما نمی آید بلکه ناشی از مردم ماست، امنیت ما بومی و متکی بر مقاومت و خلاقیت مردم ایران است. ملت ما در برابر تحریم مقاوم و برای ابراز نظرات و انتقادات خود به جای سربریدن، در پای صندوق های رای حاضر می شود و در بخش های اقتصادی فعال است. ما به بخش خصوصی خود اعتماد و اتکا می کنیم ما به نسل جوان تحصیلکرده خود اتکا می کنیم. خوشحالم که صنایع دانش محور با مدیریت جوانها در کشورم روبه گسترش است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ایران کشوری توانا است و بر موانع بانکی موجود نیز فائق می آید. ایرانیان با قوت و عزم راسخ وارد حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری شده اند و این به نفع دنیا و همسایگان است. امنیت، اقتصاد، علم و تکنولوزی ما بومی بوده و این البته به معنای محروم کردن خود از زنجیره ارزش جهانی نیست. یا با هم برنده می شویم یا با هم می بازیم، مطمئنم همه ما آینده روشن و مثبت را انتخاب می کنیم.

ظریف پس از این همایش، فنلاند را به مقصد سوئد ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، همایش ، اقتصاد ، ایران ، فنلاند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار