جولان کالاهای قاچاق در بازار با برچسب تقلبی شبنم + فیلم

با وجود تمهیدات متعدد برای مبارزه با واردات غیر قانونی، هنوز شاهد فزونی کالاهای قاچاق در بازار حتی با برچسب تقلبی طرح شبنم هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاچاق پدیده ای است که سال های طولانی همچون غده سرطانی به گلوی اقتصاد کشور و تولید داخل چسبیده و با وجود تمهیدات از سوی سازمان های مرتبط هنوز شاهد ورود غیرقانونی انواع کالا به کشور هستیم.

بر همین اساس یک فروشنده لوازم یدکی در گفتگو با خبرنگار ما از سوء استفاده برخی فروشندگان و واردکنندگان می گوید و معتقد است افراد سودجو اقدام به فروش جنس ارزان و تقلبی به مشتری به خاطر سود بیشتر می نمایند اما این اجناس نه ضمانت نامه معتبر دارند  و نه از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

این فروشنده تصریح کرد:به عنوان مثال در حوزه قطعات خودرو ، برخی لوازم هم اصل و هم تقلبی در بازار وجود دارد که البته نوع قاچاق آن کیفیت نامطلوبی دارد که با قیمت پایینتر به فروش می رسد.

بر اساس این گزارش، مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی از اینست که حتی برخی کالاهای قاچاق در بازار با هولوگرام طرح شبنم یافت می شوند که یکی از بازرسین اصناف در این خصوص می گوید:برچسب شبنم دیگر هیچ اعتباری ندارد و اگر کالایی دارای این برچسب باشد دلیلی بر اصل بودن آن نیست.

قاچاق، تجارتی که هدفش تنها پول روی پول گذاشتن است و حتی به سلامت جامعه نیز اهمیتی نمی دهد چراکه خرید و فروش داروهای تقلبی با کد رهگیری نامعتبر امری عادی شده است.

دراین ارتباط دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو به خبرنگار ما گفت: علت این سودجویی ، تقاضای زیاد در بازار است که البته ما از طریق سامانه کنترل اصالت تا انتها این قضیه را دنبال می کنیم تا مشخص شود برچسب تقلبی را جه کسی تهیه کرده و چه شرکتی اقدام به واردات داروی تقلبی نموده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت مناسب بر عملکرد داروخانه ها وجود دارد افزود: اما داروهای تقلبی به حدی شبیه به اصل هستند که برای داروخانه ها تشخیص آن سخت است.

همچنین در این ارتباط زبیدی مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ؛ تعدد قوانین، عدم ثبات و تعارض برخی مقررات حوزه تجارت را از جمله عوامل فراهم شدن زمینه قاچاق می داند.

همچنین گلستانی معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با این پدیده به خبرنگار ما گفت:در بسیاری از حوزه ها واردات غیر قانونی مهار شده است.

وی تصریح کرد:کشفیات قاچاق در سال 92، هزارو 200 میلیارد تومان در سال 93 هزارو 800 میلیارد تومان و در سال 94 ،پنج هزار میلیارد تومان بوده که این رشد مبلغ و کاهش پرونده ها نشان دهنده اینست که به سمت برخورد با دانه درشت ها قدم برداشته ایم.

بر اساس این گزارش کلاف سردرگم قاچاق تنها به یک سازمان مربوط نمی شود و بیشتر حوزه ها را درگیر خود کرده است و به طور قطع برخورد با این پدیده که ریشه به تیشه تولید داخل می زند باید به طور جدی و مداوم صورت گیرد تا اقتصاد کشور به سلامت مسیر رشد خود را طی کند.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار