پایان روزی پرکار در هلسینکی؛

ظریف عازم استکهلم شد

وزیرامور خارجه که به همراه 60 فعال اقتصادی-بازرگانی در سفر دوره ای به شمال اروپا به سر می برد، با پایان یافتن برنامه کاری در فنلاند، عازم استکهلم پایتخت سوئد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ظریف این دور از سفرهای خود را از عصر یکشنبه گذشته به وقت ایران آغاز کرد و در منزلگاه نخست، وارد ورشو پایتخت لهستان شد.

وی در این کشور با مقامات لهستان دیدار کرد و در نشست اقتصادی- بازرگانی و همچنین دانشگاه ورشو که با حضور اساتید، دانشجویان و تعداد قابل توجهی از سفرای کشورهای دیگر در لهستان سخنرانی کرد.

پس از آن هواپیمای حامل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه قصد فنلاند کرد و در شامگاه دوشنبه فرودگاه وانتا، بال خود را برای فرود رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گشود.

ظریف در این کشور نیز برنامه های مهم و فشرده ای همچون شرکت در نشست سیاسی هلسینکی که برای نخستین بار به همت دولت فنلاند به منظور تبادل نظر درباره گفت و گوهای منطقه ای تشکیل شده بود، دیدار با وزیر امور خارجه، نشست مشترک خبری با وی، دیدار با رئیس پارلمان و رئیس جمهوری فنلاند و همچنین سخنرانی در جمع فعالان اقتصادی ایران و فنلاند داشت.

از این رو سوئد سومین کشوری خواهد بود که پذیرای نماینده جمهوری اسلامی ایران است و پس از آن نیز این هیات عازم لتونی خواهند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، سفر ، اروپا ، استکهلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار