اولاند: بدون اجماع فرانسه و آمریکای لاتین توافق آب و هوا به دست نمی آمد

رئیس جمهور فرانسه گفت اگر اجماع این کشور و کشورهای آمریکای لاتین نبود توافقنامه آب و هوایی پاریس به دست نمی آمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه گفت اگر مجموع آمریکای لاتین و فرانسه نبود توافقنامه کنفرانس بیست و یکم تغییرات آب و هوایی پاریس موسوم به کپ بیست و یک، به دست نمی آمد.

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی در آغاز به کار هفته کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در فرانسه گفت اگر توافقنامه کنفرانس بیست و یکم تغییرات آب و هوایی پاریس به دست آمد به خاطر آن بود کنفرانس بیستم تغییرات آب و هوایی در لیما پایتخت پرو به تعهدات و بیانیه های قوی منجر شد. در نتیجه پرو و فرانسه با حمایت همه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب توانستند این توافقنامه رابه امضا برسانند.

اکنون وقت آن رسیده است که مفاد این توافقنامه عملی شود و انجام این کار نیز در درجه نخست بر عهده رئیس کنفرانس بیست و یکم آب و هوایی است و همچنین وظیفه همه رهبران و پارلمان های کشورهای امضا کننده است.

اولاند افزود پارلمان های کشورهای جهان باید هر چه سریع توافقی که در آوریل گذشته در همین باره در نیویورک به امضا رسید تصویب کنند.

{توافقنامه کنفرانس بیست و یکم تغییرات آب و هوایی پاریس موسوم به کپ بیست ویک(COP21) با توجه به اینکه در بیست و یکمین کنفرانس سالانه طرف‌های پیمان کنوانسیون تغییرات آب وهوایی سازمان ملل متحد از سال 1992 تا این زمان یعنی تا سال 2015 به دست آمده بود، کپ بیست ویک (COP21) نامیده شد.

امضا کنندگان این توافقنامه توافق کردند که با اجرای اقدامات محدودیت زا،اجازه ندهند گرمایش زمین تا سال 2100 از یک و نیم تا دو درصد بیشتر شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار