سیستان وبلوچستان؛

تغییر الگوی کشت در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تغییر الگوی کشت در این منطقه باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد و از کشت‌های غرقابی که سود زیادی ندارند جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان؛علی اوسط‌ هاشمی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در زاهدان افزود: برخورد جدی با حفر کننده‎های چاه‌های آب غیرمجاز در سیستان و بلوچستان باید در اولویت کار مسؤولان قرار گیرد. 

وی با تاکید بر تدوین سند آب در این استان افزود: تغییر الگوی کشت در این منطقه باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد و از کشت‌های غرقابی که سود زیادی ندارند جلوگیری شود.
 
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید برای کشاورزان مزایای کشت‎های جدید، پرسود و کم آب تشریح شود تا رغبت لازم را برای تغییر الگوی کشت داشته باشند. 

هاشمی بر برگزاری مستمر و منظم جلسات شورای حفاظت از منابع آب در شهرستان‎ها تاکید کرد و گفت: برگزاری این جلسات در شهرهایی که با بحران جدی آب مواجه هستند الزامی است و عملکرد فرمانداران در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

و گفت: فرمانداران عملکرد خود را در بحث حفاظت از منابع آب تشریح کرده و موانع و مشکلات را اعلام کنند تا راهکارهای لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار