آخرین تحولات فلوجه؛

ضد حمله داعش علیه نیروهای ارتش عراق در فلوجه/ ساکنان فلوجه، سپر انسانی داعش

نیروهای ارتش عراق با مقاومت شدید عناصر داعش در فلوجه روبرو شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه بی بی سی گزارش داد نیروهای ارتش عراق که عملیات بازپس گیری فلوجه را آغاز کرده اند، با مقاومت شدید تروریست های مسلح داعش در این شهر مواجه شدند.

این شبکه گزارش داد نیروهای ارتش عراق که از حمایت گروه های شیعه برخوردارند، با وجود پیشروی هایی در برخی جبهه های جنگی، موفق نشدند این شهر را بطور کامل محاصره کنند.
نیروهای عراقی اعلام کردند آنها موفق شدند یک ضد حمله داعش را در ساعات ابتدایی صبح امروز در منطقه جنوبی نعیمیه خنثی کنند. رسانه ها به نقل از افسرانی در ارتش عراق گزارش دادند هنگام خنثی کردن ضد حمله داعش، عناصر این گروه تروریستی با خسارات فراوان جانی مواجه شدند. عبدالوهاب ساعدی، فرمانده عملیات فلوجه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد نزدیک به 100 نفر از عناصر داعش در این حمله مشارکت داشتند که حدود 75 نفر از آنها به هلاکت رسیدند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها با سلاح های زیادی به سوی ما آمدند؛ اما از خودروهای بمب گذاری شده و یا افراد انتحاری استفاده نکردند.

این در حالی است که برخی افسران نیروهای ویژه ارتش عراق به خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کردند عناصر داعش از 6 خودروی بمب گذاری شده استفاده کردند؛ اما هیچ کدام به هدف خود نرسید.

سازمان های امداد رسانی در خصوص احتمال محاصره 50 هزار شهروند در فلوجه هشدار داده اند.
از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گزارش داد داعش همزمان با حمله نیروهای عراقی، از صدها نفر از ساکنان فلوجه به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

"ویلیام اسپیندلر،" سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد: گزارش هایی از کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در مرکز شهر فلوجه به سبب بمبارانهای شدید در دست داریم. از جمله یکی از آنها کشته شدن 7 نفر از یک خانواده در 28 مه ( 8 خرداد) بود.

وی در ادامه تصریح کرد: گزارشهای متعددی از بکارگیری صدها نفر از خانواده ها در فلوجه به عنوان سپر انسانی بوسیله داعش در دست داریم.

آریان رومری، سخنگوی دیگر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرد این اسناد از اظهارات آوارگانی که با کارمندان این سازمان گفتگو کرده اند، به دست آمده است.

وی در گفتگو با رویترز تصریح کرد: بیشتر فراریان از جنگ، در اطراف فلوجه ساکن شده اند.
  نیروهای عراقی از صبح دوشنبه حمله گسترده ای را برای بازپس گیری فلوجه از سه محور آغاز کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
یه ارتش نمیتونه 100 نفرو شکست بده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام درودبرسردار دلهاسليماني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
نصر من الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام. این"کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل" هم خیلی بلا هستن، ازشهرها و مناطق تحت سیطره تروریستها اطلاعات کافی دارن، میدونن اوناکجاهستن و چکارمی کنن، چه جوری بهشون کمک تسلیحاتی و لجستیکی میرسه، خوب میدونن چندنفرهستند و فرمانده شان کیه و خلاصه اطلاعات کامل ازاین تروریستهادارند اما فقط کمکهای مادی سازمان ملل برای باصطلاح پنهندگان را جمع می کنند و خودشون میدونن کجا صرف کنند!!، جالبه که این کمکهای بین المللی بیشتر به دست تروریستها میرسه تا باصطلاح پناهندگان، شاید هم پناهندگان ازنظر اونا همین تروریستها هستند، چه واژه جالبی،"گروههای مسلح میانه رو"!!، مثلا این میانه روها چکارنمی کنند؟تروریست دیگه میانه رو و تندرو داره؟ وقتی زمان دفاع مقدس مجروح و اسیرشدم، دراردوگاه اسارت معنای صلیب سرخ را فهمیدیم، اونا درواقع جاسوسانی بودند که به نفع صدام و امریکا کارمی کردند. نمیدونم چرا ازادگان دفاع مقدس درمورد عملکردماموران صلیب سرخ چیزی نمی گویند و نمی نویسند اما بالاخره یک زمانی خاطرات آنها رونمایی خواهدشد حالا زمانش مشخص نیست!!. خواندن خاطرات آزادگان درزمان اسارت خیلی جالبه اما نه حالا !! ، چندسال بعد که دیگه درقیدحیات نیستیم. خیلی مسائل را باید درسینه حفظ کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
به امید پیروزی
آخرین اخبار