کربی: معمای حذف دقایقی از ویدئوی مربوط به ایران به زودی حل می‌شود

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا به زودی مشخص می‌شود چرا بخش‌هایی از اظهارات سخنگوی این وزارتخانه درباره دروغگویی دولت حذف شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «واشینگتن اگزمینر» در مطلبی نوشت: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است آمادگی دارد درباره چگونگی و علت حذف بخش‌هایی از یک ویدئوی دولتی توضیحاتی را ارائه دهد. بخش‌هایی از یک ویدئو مربوط به اظهارات «جن ساکی،» سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا، هنگام صحبت درباره دروغگویی دولت برای حفظ امنیت به طرزی مشکوک حذف شده بود.

3 هفته پیش «الیزابت ترودو،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت علت حذف دقایقی از ویدئوی کنفرانس مطبوعاتی سال 2013، نقص فنی بوده است. در این بخش از کنفرانس یک خبرنگار از ساکی پرسیده بود آیا مقامات همواره دروغ می‌گویند و او در پاسخ گفته بود: گاهی دیپلماسی به حریم خصوصی نیاز دارد تا پیشرفت کند. 

به محض آن که مشخص شد ویدئوی مذکور دستکاری شده است، وزارت خارجه آمریکا آن را به طور کامل در دسترس قرار داد و اعلام کرد نقص فنی علت این مسئله بوده است.

«جان کربی،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز در همین خصوص گفت: هم‌اکنون آمادگی کامل برای ارائه گزارش درباره این مسئله را نداریم؛ اما در حال کار کردن روی آن هستیم. به زودی نتیجه تحقیقات خود را اعلام خواهیم کرد. 

او افزود: به احتمال زیاد گزارشی را در خصوص این مسئله در چند روز آینده منتشر خواهیم کرد. فکر می‌کنم در آینده حرف‌های بیشتری در این باره برای گفتن داشته باشیم. به همین دلیل نمی‌خواهم عجولانه عمل کنم. زمانی که کار تحقیق به پایان برسد، همه چیز با جزئیات ارائه خواهد شد.

موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران، بحث‌ها درباره دروغگویی دولت آمریکا را به میان کشید. باراک اوباما نیز پیشتر اعلام کرد در سال 2013 و به دنبال روی کار آمدن «حسن روحانی» در ایران و محیا شدن شرایط، مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران آغاز شد.

 بنابر این مطلب، اما شواهد از آغاز مذاکرات در سال 2011 و پیش از تغییر دولت در ایران حکایت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار