رکورد تولید جهانی انرژی پاک شکسته شد / چین در صدر

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد تولید انرژی پاک در سال 2015 به بالاترین سطح رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، سرمایه‌گذاری در بخش منابع انرژی تجدیدپذیر در سال گذشته میلادی به بیش از دو برابر سرمایه‌گذاری برای ساخت نیرو‌گاه‌های جدید سوخت فسیلی رسید. گزارش "مرکز بررسی وضع جهانی منابع انرژی تجدیدپذیر" نشان می‌دهد استفاده از نیروگاه‌های بادی، آبی و خورشیدی برای تولید برق در سال 2015 به بالاترین سطح رسید.

طبق این گزارش، طی سالهای اخیر سرمایه‌گذاری در سراسر جهان در بخش منابع انرژی تجدیدپذیر همواره با افزایش روبرو بوده است و سال 2015 شاهد بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه بود.

بر اساس این گزارش، در سال میلادی گذشته حدود 147 گیگاوات برق از منابع انرژی تجدیدپذیر وارد شبکه توزیع برق کشورهای مختلف جهان شد که این رقم تقریباً برابر با کل برق تولیدی قاره آفریقا در سال 2015 از کل منابع فسیلی و تجدیدپذیر است.

چین، آمریکا، ژاپن، انگلیس و هند به ترتیب کشورهایی هستند که با وجود کاهش چشمگیر بهای سوخت‌های فسیلی، بیشترین سهم را در تولید انرژی پاک در سال گذشته داشتند. تولید 147 گیگاوات انرژی پاک در طول یک سال به وضوح نشان می‌دهد فناوری تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر شامل آب، باد و خورشید، به مراتب از هزینه کمتری نسبت به سوخت‌های فسیلی برخوردار است. 

طبق گزارش جدید، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در سال 2015 به 286 میلیارد دلار در سطح جهان رسید و در این میان، چین بیش از یک سوم تولید جهانی انرژی پاک را در طول سال گذشته به خود اختصاص داد.

نکته قابل توجه در این گزارش این است که کشورهای در حال توسعه برای نخستین بار در سال 2015 بیش از کشورهای توسعه‌یافته در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کردند. همچنین، کشورهای کوچکی مانند موریتانی، هندوراس، اروگوئه و جامائیکا کشورهایی هستند که در سال 2015 در مقایسه با حجم تولید ناخالص داخلی خود بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در بخش منابع انرژی‌ تجدیدپذیر به عمل آوردند. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار