نخست وزیر جدید ترکیه: رای پارلمان آلمان درباره کشتار ارامنه، به روابطمان لطمه می‌زند

بینالی ییلدریم درباره رای‌دهی احتمالی پارلمان آلمان در خصوص کشتار ارامنه، به این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه، اعلام کرد رای پارلمان آلمان درباره کشتار ارامنه " مضحک" است و به روابط این کشور با ترکیه لطمه وارد خواهد کرد.

نمایندگان آلمانی قرار است روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را که نسل کشی ارامنه را در دوران عثمانی به رسمیت می شناسد، تصویب کنند.

تصویب این متن قطعا انتقادهای شدید ترکیه را در شرایط کنونی که تنش‌های شدید بر روابط آلمان و ترکیه حاکم است، به دنبال خواهد داشت.

این قطعنامه موسوم به «یادبود وگرامیداشت نسل کشی ارامنه و دیگر اقلیت‌های مسیحی در 101 سال پیش» از سوی گروه‌های پارلمانی که اکثریت را در اختیار دارند یعنی محافظه‌کاران اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و اتحادیه سوسیال مسیحی باواریا و حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین تشکل مخالف حزب سبزها پیشنهاد شده است و به احتمال زیاد تصویب خواهد شد.

در این متن، که خبرگزاری فرانسه توانست به آن دست پیدا کند، مجلس نمایندگان پارلمان آلمان «بوندستاگ،» از اقدامات دولت «ترکان جوان،» که به قلع و قمع تقریبا کامل ارامنه منجر شد، ابراز تأسف کرده است.

بوندستاگ همچنین از اینکه رایش آلمان، دولت وقت، که در آن زمان متحد اصلی نظامی امپراطوری عثمانی بود، هیچ اقدامی برای متوقف کردن این جنایت انجام نداد، ابراز تأسف کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار