والیبال انتخابی المپیک – ژاپن

بلندقامتان در یک قدمی ریو / شاگردان لوزانو به صدر آسیایی‌ها رسیدند

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل ژاپن بالاتر از تیم ملی چین در صدر تیم‌های آسیایی حاضر در مسابقات انتخابی المپیک ایستاد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران از ساعت 14 و 45 در چهارمین دیدار خود در چارچوب مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو، به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن رفت. 
 
این دیدار که آخرین دیدار روز چهارم رقابت‌ها محسوب می‌شود، از اهمیت زیادی برخودار خواهد بود. دیداری که تیم برنده آن می‌تواند از شانس خوبی برای کسب سهمیه ریو بهره‌مند شود.

قضاوت این دیدار که در سالن متروپلیتن شهر توکیو برگزار می‌شود، بر عهده آندره زنوویچ از کشور روسیه و فابریزو پاسکوالی ایتالیایی است.

رائول لوزانو برای ابتدای این دیدار سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد ظریف، فرهاد قائمی و میلاد عبادی پور را به میدان فرستاد. در آن طرف میدان هم یوکی ایشیکاوا، ماساهیرو یاناگیدا، کونیهیرو شیمیزو، دکیتا تاکاشی، فوکوزاوا، یاموچی آکیهارو و لیبرو تاکشی ناگانو بازیکنان آغاز کننده ژاپن بودند.

**ست اول : ایران 25 – ژاپن 20

تیم ملی والیبال ایران با انگیزه بالا این دیدار را آغاز کرد. در سالنی که مملو از تماشاگران ژاپنی بود. تا امتیاز چهارم پوئن‌ها یک به یک بین دو تیم تقسیم می‌شد، اما در ادامه این ژاپنی‌ها بودند که دو امتیاز پیاپی کسب کرده و 6 بر 4 از ایران پیش افتادند.

دفاع ناقص ژاپنی‌ها روی آبشار محمد موسوی امتیاز پنجم را به نام ایران ثبت کرد  و پس از آن سرویس خوب سید به امتیازی دیگر و تساوی دو تیم در عدد 6 منجر شد. در ادامه دو امتیاز دیگر هم به ایران رسید تا دو تیم در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران راهی اولین وقت استراحت فنی این ست و این مسابقه شوند.

 دریافت خوب بازیکنان ایران و حمله سرعتی شاگردان لوزانو امتیاز دیگری را برای ایران رقم زد. مهاجمان ایران در برابر دفاع ژاپن عملکرد بهتری داشتند و اغلب حملات یاران ایران با ناکامی ژاپن همراه می‌شد. برابر شدن امتیاز دو تیم سبب شد لوزانو تقاضای بازبینی صحنه بدهد که این امتیاز به ایران رسید و امتیاز یازدهم برای یاران لوزانو بدست آمد.

پوئن سرویس شیمیزو ژاپن را 13 بر 12 پیش انداخت. آبشار محمد موسوی نتیجه را به تساوی 13 بر 13 کشاند. نمایش خوب ایران روی توپ‌های برگشتی حریف منجر به کسب دو امتیاز پیاپی شد و ایران را 15 بر 13 پیش انداخت. در این لحظه ماساشی نامبو، سرمربی تیم ملی ژاپن تقاضای وقت استراحت کرد تا روند امتیاز گیری ایران را متوقف کند.

فرهاد قائمی در خط سرویس قرار گرفت. سرویس که به امتیاز برای ژاپن تبدیل شد. در ادامه امتیاز شانزدهم را ایران روی اشتباه ایشیکاوا برای ایران بدست آمد تا دو تیم در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم این دیدار بروند.

تیم ملی والیبال ایران در این ست نمایش خوبی در نواحی مختلف زمین داشت. بازیکنان ایران در زدن سرویس و دفاع روی تور کم اشتباه ظاهر شدند. امتیاز هفدهم هم با دریافت عالی عدل غلامی و پاس کوتاه سعید معروف برای ایران بدست آمد. امتیاز 17 بر 14 به سود ایران بود که نامبو بار دیگر تقاضای وقت استراحت کرد. 

به اوت رفتن سرویس محمد موسوی نتیجه را 15 بر 17 کرد. نامبو دست به تعویض زد.دفاع خوب عادل غلامی و میلاد عبادی‌پور بازیکن بلندزن ژاپن را ناکام گذاشت و اختلاف امتیاز را بار دیگر به عدد 3 رساند. خطای میلاد عبادی‌پور امتیاز را 17 بر 19 کرد. عادل غلامی در ادامه درخشش خود امتیاز بیستم را هم برای ایران بدست آورد.

 ایران 21 بر 18 از حریف پیش بود و در آستانه پیروزی در ست نخست این دیدار قرار داشت. امتیاز 22 و 23  را شهرام محمودی با دو آبشار قدرتی برای ایران بدست آورد. رائول لوزانو مهدی مهدوی را جایگزین شهرام محمودی کرد و میرزاجانپور جایگزین سعید معروف شد. در پایان این ست تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه 25 بر 20 به پیروزی برسد.

**ست دوم : ایران 19– ژاپن 25

اولین امتیاز ست دوم توسط عادل غلامی به نام ایران ثبت شد.شیمیزو نتیجه را یک بر یک مساوی کرد. آبشار ایشی کاوا امتیاز دیگری را برای ژاپنی‌ها به همراه داشت. توپی که با برخورد به دست سعید معروف راهی اوت شده بود. دفاع خوب بازیکنان ایران نتیجه را 3 بر 2 به سود ایران کرد. فرهاد قائمی سرویس زد و این سرویس به حمله و امتیاز برای ژاپن تبدیل شد. سرویس شیمیزو به تور اصابت کرد و بار دیگر ایران را پیش انداخت. 

هر دو تیم در این ست در زدن سرویس پر اشتباه عمل می‌کردند. حمله سرعتی ژاپن روی پاس کوتاه پاسور این تیم نتیجه را 5 بر 5 به تساوی کشاند. توپ گیری ژاپنی‌ها در این ست بر خلاف ست قبل کم اشتباه بود. تیم ملی ایران روی یک رالی امتیاز ششم را از آن خود کرد.

امتیاز هفتم و هشتم را ژاپنی‌ها روی دو دفاع خوب از آن خود کردند و دو تیم در امتیاز 8 بر 6 راهی وقت استراحت فنی نخست ست دوم شدند. رائول لوزانو نکات لازم را در این وقت استراحت به بازیکنانش گوشزد کرد. پس از این وقت استراحت ایران دو امتیاز پیاپی کسب کرد که یکی از این دو امتیاز با تقاضای بازبینی از ایران پس گرفته شد.

ژاپنی‌ها با نتیجه 10 بر 7 از ایران جلو افتاده بود. امتیاز هشتم برای ایران را شهرام محمودی کسب کرد اما سرویس این بازیکن به تور خورد و امتیاز دو تیم 11 بر 8 به سود ژاپن شد. تک دفاع خوب تومی ماتسو دوازدهمین امتیاز را هم برای ژاپن بدست آورد. لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد تا روند امتیاز گیری بازیکنان ژاپن را متوقف کند. روی یک حرکت دوبل وسط میلاد عبادی پور برای ایران امتیاز کسب کرد.

ایشیکاوا امتیاز چهاردهم را برای تیمش کسب کرد و نتیجه را 14 بر 9 به سود ژاپن کرد. امتیاز دهم بازیکنان ایران در پایان یک رالی و روی دفاع خوب میلاد عبادی پور بدست آمد.  خطای دو ضرب سعید معروف امتیاز 15 را به تیم ژاپن داد. سرویس ژاپنی‌ها به خارج زمین رفت. جاگیری خوب بازیکنان ژاپن در خط دریافت شرایط کسب امتیاز شانزدهم را برای این تیم مهیا کرد. دو تیم در امتیاز 16 بر 11 راهی دومین وقت استراحت فنی ست دوم این دیدار شدند. 

در ادامه باز هم برتری از آن شاگردان ماساشی نامبو در تیم ژاپن همراه بود. لوزانو دست به تعویض شد و مهدی مهدوی و مجتبی میرزاجانپور را به زمین آورد. ژاپن 20 بر 14 از ایران پیش افتاده بود. ماساشی نامبو دو تعویض را در تیمش انجام داد. بازیکنان ایران اختلاف امتیاز را به عدد 4 رساندند اما امتیاز 24 برای ژاپن این تیم را در آستانه پیروزی در این ست قرار داد. تیم ملی ژاپن در پایان این ست به برتری 25 بر 19 رسید.


**ست سوم: ایران 25– ژاپن 22

بازیکنان ژاپن که از حمایت هواداران خود بهره‌مند بودند، ست سوم این مسابقه را بهتر آغاز کردند. تنوع نقشه در حملات این تیم منجر شده بود امتیاز کسب کنند. در آن طرف میدان هم بازیکنان ایران در تلاش بودند اشتباهات ست قبلی را تکرار نکنند. امیتازات یک به یک بین دو تیم تقسیم می‌شد. دو تیم در امتیاز 8 بر 7 به سود ژاپن راهی اولین وقت استراحت فنی ست سوم این دیدار شدند. امتیاز هشتم ایران را میلاد عبادی‌پور به نام ایران ثبت کرد.
 
آبشار یکیتا راهی اوت شد تا ایران برای نخستین بار در این ست از ژاپن پیش بیفتند. امتیاز دوازدهم هم با دفاع مشترک غلامی و عبادی‌پور به نام ایران ثبت شد. سرمربی ژاپن تقاضای وقت استراحت کرد. امتیاز 13 برای ایران اختلاف امتیاز دو تیم را به عدد 3 رساند. دو تیم در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران راهی وقت استراخت فنی دوم این ست شدند.

هفدهمین امتیاز را فرهاد قائمی برای تیم ملی ایران بدست آورد.  دفاع شهرام محمودی راهی خارج زمین شد و اختلاف امتیاز به عدد 4 رسید. اصابت سرویس ژاپنی‌‌ها به تور بار دیگر اختلاف پوئن را به 5 رساند. مهدوی و میرزاجانپور بار دیگر جای خود را به بازیکنان داخل زمین دادند.امتیاز 19 برای ایران بدست آمد.تقاضای وقت استراحت برای تیم ملی ژاپن داده شد.

پس از وقت استراحت ژاپنی‌ها دو امتیاز پیاپی کسب کردند و نتیجه 15 بر 19 شد. امتیاز 20 را فرهاد قائمی برای ایران کسب کرد. نامبو دست به دو تعویض زد تا شاید با اتکا به این تعویض‌ها نتیجه را جبران کند. نتیجه 18 بر 21 به سود ایران بود. امتیاز 22 هم توسط مجتبی میرزاجانپور به ایران رسید. عادل غلامی آبشار خود را راهی خارج زمین کرد و نتیجه 22 بر 20 شد. لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد.

امتیاز 23 روی سرویس خطای ژاپن به ایران رسید. آرمین تشکری به جای میلاد عبادی‌پور به میدان آمد تا ایران را در زدن سرویس یاری کند. امتیاز 21 از سوی ایشیکاوا برای ژاپن بدست آمد.  در نهایت تیم ملی ایران موفق شد با دو دفاع عالی این ست را 25 بر 22 به سود خود تمام کند.

**ست چهارم : ایران 27 – ژاپن 25

هر دو تیم ایران و ژاپن برای پیروزی راهی ست چهارم این دیدار شدند. ژاپنی‌ها این ست را با تمرکز بیشتری آغاز کردند و 6 بر 3 پیش افتادند. لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد تا نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند. پس از این وقفه بازیکنان ایران به خود آمدند و بازی را به تساوی کشاندند. در ادامه امتیازات یک به یک بین دو تیم تقسیم می شد و دو تیم در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول این ست شدند.
 
ایران دو امتیاز پیاپی کسب کرد و ماساشی نامبو را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد. ژاپنی‌ها به خوبی می‌دانستند شکست در این ست منجر به باخت در این بازی خواهد شد و در تلاش بودند درصد اشتباهات خود را کاهش دهند. با این حال بازیکنان ایران نسبت به حریف خود برتری داشتند.

در ادامه ژاپنی‌ها با زدن دو سرویس عالی کار را به تساوی کشاندند. بازی در اوج حساسیت قرار داشت. هر دو تیم یک به یک امتیاز کسب می‌کردند.تماشاگران ژاپنی تیم خود را تشویق می‌کردند. امتیاز 16 را شیمیزو برای ژاپن بدست آورد و دو تیم راهی دومین وقت استراحت فنی ست چهارم شدند. حمزه زرینی امتیاز شانزدهم را برای ایران کسب کرد. کسب امتیاز هفدهم برای ایران منجر شد نامبو تقاضای بازبینی صحنه را داشته باشد. بازبینی صحنه امتیاز را به تیم ژاپن داد.

امتیاز هجدهم روی یک رالی به تیم ژاپن رسید تا ژاپنی‌ها 18 بر 16 پیش بیفتند. شهرام محمودی و سعید معروف به زمین بازگشتند. امتیاز نوزدهم برای ژاپن تقاضای بازبینی را این بار برای ایران به همراه داشت. بازبینی این صحنه امتیاز را به تیم ایران داد. امتیاز نوزدهم برای ژاپن روی خطای تور بازیکنان ایران بدست آمد. امتیاز بیستم هم ایشیکاوا از منطقه چهار برای تیمش بدست آورد.

میلاد عبادی‌پور امتیاز هجدهم را برای ایران بدست آورد و اختلاف پوئن به عدد دو رسید. سرویس خوب سعید معروف به امتیاز برای ایران منجر شد و اختلاف پوئن را به عدد یک رساند. امتیاز 21 روی آبشار بازیکنان ژاپن برای این تیم بدست آمد. سرویس میلاد عبادی پور به تور اصابت کرد و نتیجه را 22 بر 20 کرد. حمزه زرینی با کسب دو امتیاز نتیجه را 22 بر 22 به تساوی کشاند.  

ژاپنی‌ها قبل از ایران به امتیاز 23 رسیدند اما برخورد سرویس ژاپن به تور امتیاز را 23 بر 23 مساوی کرد. امتیاز 24 برای ژاپن تقاضای بازبینی لوزانو را به همراه داشت. پس از بازبینی صحنه امتیاز به همان تیم ژاپن رسید. سرویس بازیکن ژاپن راهی اوت شد تا دو تیم در امتیاز 24 مساوی شوند.

فرهاد قائمی به جای حمزه زرینی به میدان آمد و در خط سرویس ایستاد. سرویسی که به امتیاز برای تیم ملی ایران و نتیجه 25 بر 24 به سود شاگردان لوزانو منجر شد. دو تیم در امتیاز 25 مساوی شدند. در پایان تیم ایران بود که موفق شد با نتیجه 27 بر 25 برنده این ست و این دیدار شد.

تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات والیبال انتخابی المپیک فردا باید به مصاف تیم ملی والیبال چین برود. ژاپنی‌ها هم در ادامه مسابقات خود باید با استرالیا دیدار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
کار معروف حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
دم همه شون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
خسته نباشید خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام،یه خسته نباشید جانانه به همه بلندقامتان کشورعزیزم ویه ایول مشتی به یال کرج که آخرین امتیازرواون گرفت همیشه موفق باشیدودست علی (ع)بهمراهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام،یه خسته نباشید جانانه به همه بلندقامتان کشورعزیزم ویه ایول مشتی به یال کرج که آخرین امتیازرواون گرفت همیشه موفق باشیدودست علی (ع)بهمراهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
ایشاالله چینم میبریم ماشاالله تیم ملی ماشاالله فرهاد قائمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
دست مریزاد...خدا قوت بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
برای دلاور مردان والیبال آرزوی موفقیت دارم انشاالله فردا هم چین را میبریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
ایواله قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
خدا قوت بچه ها واقعا بازی سختی بود برای ژاپنی ها بیشتر سخت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
معروف اشتباهات فراوان داشت واماده نبود و چون كاپيتان تيم هم هست روي عملكرد بقيه هم تاثير منفي گذاشته بود ضمن بايد بعد از اين تورنومنت بايد حتما حتما يك جايگزين يا رقيب مناسب براي پست پاسوري به تيم اضافه كرد چون معروف هم خسته و دلزده شده از واليبال هم اناليز شده توسط ديگران و نميتونيم سبك كاري او را تغيير دهيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
افرین بر شیران دلیر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
خداقوت بچه ها.همیشه سرافرازباشیدزیرپرچم ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
yessssssssssssssss
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
از نظر روحیه بچه ها خیلی ضعیفن...به نظرم این تیم به یک روانشناس حرفه ای نیاز داره...امیدوارم بتونیم تیم قدرتمند چین رو ببریم
Germany
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
ایولله
آخرین اخبار