پرتاب بزرگترین راکت جهان به تعویق افتاد

دفتر شناسایی ملی آمریکا پرتاب راکت «دلتا-4 هِوی» را به تعویق انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونیورس‌تودی، پرتاب «دلتا-4 هِوی» که قرار بود پایان هفته آینده در دماغه کاناورال واقع در فلوریدا صورت گیرد، به تعویق افتاد.
دفتر شناسایی ملی آمریکا (اِن‌آر‌اُ) که یک شاخه سری وابسته به دولت و مسئول ماهواره‌های جاسوسی این کشور است، این پرتاب را انجام می‌دهد. جزئیات این پرتاب و دلایل به تعویق افتادن آن منتشر نشده‌اند.

راکت «دلتا-4 هوی» ترکیبی از سه هسته‌ی تقویت‌کننده «دلتا مدیوم» است. هر کدام از این هسته‌ها یک موتور با سوخت هیدروژن مایع است که مرحله اول «دلتا-4 مدیوم» را شکل می‌دهد. این سه موتور بر راکت مذکور قرار داده شده‌اند .

«دلتا-4 هوی» زمانی که به طور کامل سوخت‌گیری می‌کند وزنی برابر با  725 هزار کیلوگرم دارد. همچنین این راکت 71.6 متر بلند است. با توجه به این ارقام «دلتا-4 هوی» بزرگترین راکت آمریکا است و محموله‌های بسیار مهم را برای دولت جابه‌جا می‌کند. این محموله‌ها نه‌تنها شامل ماهواره‌های جاسوسی می‌شوند، بلکه پرواز آزمایشی فضاپیمای «اوریون» نیز به حساب می‌آیند.

مأموریت لغو شده با نام «اِن‌رُل-37» قرار بود ماهواره اوریون 9 را حمل و در مدار قرار دهد. این ماهواره توانایی ردیابی سیگنال را دارد و در مدار زمین‌ثابت قرار داده می‌شود تا امواج رادیویی را دریافت کند. به گفته مدیر (اِن‌آر‌اُ) یکی از مدل‌های «اوریون» بزرگترین ماهواره جهان به حساب می‌آید و آنتنی به قطر بیش از 100 متر دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار