همراه با روح‌الله/93

شاعری نیست که برای امام خمینی (ره) شعری نسروده باشد

شاعران از همان زمان ورود امام بسیار خوب به این شخصیت در شعر خود پرداختند و شعر درباره امام خمینی(ره) زیاد سرودند.

علی داوودی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به آنکه شاعران مانند سایر هنرمندان دنبال انسانی کامل و ذی وجوه هستند که از ابعاد مختلف قابل ستایش باشد، گفت: در ادوار مختلف، هر شاعر فردی را پیدا می‌کرد و درباره آن شعر می‌سرود. بعضی درباره اولیاء الله شعر گفتند. این مسئله که اتفاقی مانند امام خمینی در زمان ماست، اتفاق عجیبی بود. شاعران از همان زمان ورود امام بسیار خوب به  این شخصیت در شعر خود پرداختند و شعر درباره امام خمینی زیاد سرودند.
 
وی افزود: بیش از 50 سال است که در دوره های مختلف از افراد پیشکسوت تا جوان درباره امام خمینی (ره) شعر سرودند. شعرهایی که به اوایل مبارزه این شخصیت مربوط می‌شود در راستای آن است که مهر تاییدی به بعد ملی، مبارزه و زندان وی بزنند و به فراخور موضوع در این باره سرودند. حتی به موضوع تبعید امام خمینی (ره) در شعر پرداختند. افراد نامدار و غیر مشهور از شریعتی تا حکیمی و صفارزاده به این مسئله توجه کردند. کسی را نداریم که برای امام خمینی (ره) شعری نسروده باشد.  
 
این شاعر در خصوص اشعار شاعران پس از انقلاب پیرامون امام خمینی (ره) اظهار داشت: حتی کسانی که پس از رحلت امام خمینی به دنیا آمدند، نیز برای وی سرودند. شعر همواره سعی می کند جریانات اجتماعی را ملاک خود قرار دهد. درباره پرداحتن به ابعاد مختلف شخصیت وی در شعر باید گفت. به ابعاد دینی، عرفانی و عاشقانه این شخصیت بیش از ابعاد دیگر شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخته شد. هنوز ابعادی از شخصیت وی وجود دارد که در شعر از بیان آنها غفلت کرده ایم.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.