در دیدار رئیس رسانه ملی با یادگار گرامی امام(ره) مطرح شد:

صداوسیما مهم‌ترین رسانه‌ در خدمت اسلام و اندیشه‌های امام است

رئیس رسانه ملی، معاونان، مدیران شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی و برخی دیگر از مدیران بخش‌ های مختلف صداوسیما، امروز چهارشنبه با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای ایشان تجدید میثاق كردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی صداوسیما، شركت كنندگان در این مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار كبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق كردند.

دكتر علی‌عسكری رئیس رسانه ملی پس از نثار تاج گل، در جمع خبرنگاران گفت: ما باید همواره راه و مسیر خود را طبق سیره و منویات امام خمینی(ره) تعیین و بر همین اساس عمل كنیم. وی در ادامه ضمن تأكید بر این سخن حضرت امام(ره) كه صداو سیما دانشگاه عمومی است، تصریح كرد: اگر رسانه‌ها سالم باشند و پیام‌های صحیحی به جوانان و مردم برسانند، جامعه به سمت صلاح و هدایت پیش می‌رود و اگر پیام رسانه‌ها به سمت گمراهی باشد، جوانان را به فساد می‌كشانند.

مدیران رسانه ملی پس از این مراسم با حجت الاسلام سید حسن خمینی فرزند یادگار گرامی حضرت امام (ره) دیدار كردند.

دكتر علی عسكری در این دیدار با تجلیل از مقام شامخ امام(ره) گفت: امروز پارادایم و گفتمان امام در سراسر جهان منتشر شده است و ندای عدالت طلبی و حق خواهی مردم در سراسر جهان و حتی در قلب قاره اروپا و آمریكا، نشات گرفته از تاثیر پیام امام بر روح و اندیشه جهانیان است و این بیانگر استقبال توده های مردم از سیره و حركت امام راحل است.

وی با بیان ضرورت زنده نگه داشتن اندیشه های بنیان گذار كبیر انقلاب اسلامی تاكید كرد: امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و تلاش برای شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی و سیره و منش ایشان برای جامعه از ضرورتی انكارناپذیر برخوردار است و بر این اساس رسانه ملی خود را بیش از پیش برای انجام حركت های موثر در این خصوص ملزم می‌داند.

علی عسكری در ادامه با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی در سطح جهانی با رهبری حكیمانه مقام معظم رهبری افزود: وظیفه ما حفظ و نگهداری از انقلابی است كه با رشادت ها و جانفشانی های جوانان این مرزوبوم و رهبری خلف شایسته امام(ره) روز به روز درحال گسترش  و پیشرفت است كه امیدواریم به دست با كفایت رهبری معظم انقلاب به صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا برسد.

وی در پایان ضمن تشكر از تولیت آستان حضرت امام(ره) و حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت: امیدواریم خدا به ما توفیق دهد كه بتوانیم صدا وسیما را بر اساس اندیشه‌های امام و رهبری معظم به پیش ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی نیز در سخنانی ضمن تبریك انتصاب دكتر علی عسكری به ریاست سازمان و آرزوی توفیق برای ایشان در مأموریت‌های محوله، گفت: خوشحالیم از اینكه آقای دكترعلی‌عسكری توانستند اعتماد رهبر معظم انقلاب را كسب كنند و این مسئولیت سخت و سنگین را بر عهده بگیرند، بر ایشان آرزوی توفیق داریم.
 
وی به فرازهایی از سخنان امام در خصوص صداوسیما اشاره و تصریح كرد: صدا وسیما به تعبیر امام یك دانشگاه است كه عنوان رسانه ملی را نیز به همراه دارد این رسانه یك دستگاه عظیم تبلیغاتی است كه مهم‌ترین بعد آن تبلیغ و تبیین اهداف انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص صداوسیما و توصیه های ایشان به رئیس رسانه ملی اظهار امیدواری كرد كه صداوسیما در دور جدید فعالیت‌های خود بتواند منطبق با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مسیر پیشرفت و تعالی گام بردارد.

وی شرط اساسی و اصلی یك تبلیغ را صداقت و از خود گذشتگی دانست و گفت: بزرگترین مبلغان تاریخ پیامبران هستند آنها هم حرفشان بزرگترین مضمون تبلیغی را دارد و هم مأموریتی كه دارند از ناحیه بزرگترین مأموریت‌دهنده است، از سویی خودشان نیز صاحب بیشترین ظرفیت وجودی هستند.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به تعبیر قرآنی«قل لا اسئلكم علیه اجراً ان هو الا ذكری للعالمین» گفت: اگر مبلغ بتواند مردم را به اینكه حرف من به نفع شماست و خودش در آن نفعی ندارد، راضی كند، اثر تبلیغ افزایش می‌یابد.

وی افزود: اگر به سخنان حضرت امام (ره) توجه كنیم، متوجه می‌شویم كه ایشان بسیار ساده سخن می‌گویند، اما این سخنان به گونه‌ای است كه در شنونده طوفان ایجاد می‌كند.

یادگار گرامی امام(ره) خاطر نشان كرد جامعه باور داشت كه امام صادقانه سخن می‌گوید و احساس نمی‌كرد كه از این صحبت‌ها قرار است «سری به نفع كسی تراشیده شود» بلكه قرار است سعادت پخش شود و حتی مخالفان هم این صداقت را زیر سوال نمی‌بردند.

سید حسن خمینی با اشاره با جایگاه ویژه رسانه ملی در سپهر رسانه ای جهان تاكید كرد: جایگاه رسانه ملی با وجود معارضین و رقبای بسیار سنگینی كه دارد مثل شبكه‌های اجتماعی، اینترنت و ماهواره‌ها، هنوز یكی از مهم‌ترین رسانه‌های تبلیغی در خدمت اسلام و اندیشه امام است.

وی افزود: اگر همت كنیم این رسانه قدرتمند‌تر می‌شود اما اگر درگیر خودمان شویم از جایگاه فعلیش پائین‌تر می‌آید. خداوند هم هیچ عهد و پیمانی نبسته كه اگر بد عمل كنیم به ما كمك كند ولی عهد و پیمان بسته است كه اگر خوب عمل كنیم ما را یاری دهد.

حجت الاسلام سید حسن خمینی در پایان با توجه به ارتباط قدیمی خود با رئیس سازمان صدا وسیما گفت: به نیت پاك ایشان واقفیم، عزم ایشان را در همین مدت كوتاه در پاك كردن نیت‌ها و صیقل دادن به رنگ‌ها و رفتارها دیدیم  و می‌ستاییم و برایشان آرزوی توفیق دارم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.