والیبال انتخابی المپیک- ژاپن

ایران-چین؛ جنگ سرنوشت‌ساز برای المپیکی شدن

تیم‌های ملی والیبال ایران و چین دیداری سرنوشت‌ساز را در چارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، روز پنجم رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ریو در حالی فردا برگزار خواهد شد که دو تیم آسیایی ایران و چین جدالی سرنوشت‌ساز را برگزار خواهند کرد. دیداری که نتیجه آن می‌تواند تاثیر بسزایی در کسب سهمیه المپیک تیم آسیایی داشته باشد.

تیم ملی والیبال چین، تیم نوزدهم رده بندی جهانی والیبال است که با کسب رکوردی خاص بالاتر از ژاپن و کره جنوبی و دیگر رقبا، عنوان مقتدرترین تیم آسیَا را به خود اختصاص داده است.

چین از 18 دوره مسابقات قهرمانی آسیا، چهارده مدال کسب کرده و در چهار دوره دیگر نیز به مقام چهارم دست یافته است؛ یعنی همواره در جمع چهار تیم برتر آسیا قرار داشته است که رکوردی خاص است و تا کنون هیچ تیمی نتوانسته به آن برسد.

چین تیم سختکوش و بازی بلدی است که به راحتی تسلیم نمی شود. طی سال های اخیر تغییراتی در حرکت والیبالش آغاز کرده و راه مدرن شدن را در پیش گرفته که همین کار باعث صعود این تیم از سطح سه به دوی لیگ جهانی شده است.

بازیکنان این تیم در لیگ کشورشان توپ می زنند. اگرچه چین یک لژیونر هم در ایتالیا (هان چیا در تیم مونزا) دارد که کمتر به خدمت گرفته می شود. هونگ وِیجین؛ کاپیتان چین یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم است. هرچند باید گفت که چینی ها بیشتر یک گروه متحدند و قدرت اصلی شان در تیم بودنشان ظهور و بروز پیدا می کند.

سرمربیگری چین از ابتدای سال 2012 به شیع ای گوچن؛ ملی پوش دهه 1990 این کشور سپرده شد. بازیکن بزرگی که در هیات یک مربی نیز مدال های آسیایی را برای کشورش به ارمغان آورده و باعث ارتقاء سطح کیفی بازی چین در پیکارهای بین المللی شده است.

این مربی 43 ساله حالا رویاهای بزرگتر از آسیا را در سر می پروراند و با برنامه ریزی مناسب برای تیمش به سوی اهداف جهانی و المپیکی خود حرکت می کند.

والیبال چین تاکنون دو دوره بازی های المپیک را تجربه کرده که بار اول در سال 1984 و مقام هفتم به دست آورده است و بار دوم نیز در المپیک پکن سال 2008 بوده که با مقام پنجمی چین پایان یافت.

چینی ها پیش از این رقابت ها به اردوی اروپا رفتند و ضمن شرکت در جام واگنر لهستان با تیم های اروپایی بازی های تدارکاتی انجام دادند تا با آمادگی کامل راهی پیکارهای انتخابی المپیک شوند.

ایران و چین به غیر از مسابقات سطح آسیا، تاکنون پنج بار در رقابت های جهانی و زیرمجموعه فدراسیون بین المللی، مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که یک پیروزی از آن ایران و باقی به چین اختصاص یافته است.

تیم ملی والیبال چین در دیدار نخست خود در رقابت های انتخابی المپیک سه بر یک مغلوب فرانسه شد، سپس موفق به شکست ونزوئلا و ژاپن شد و در آخرین مسابقه خود سه بر دو مغلوب لهستان شد. این تیم هم اکنون با دو برد و هفت امتیاز در جایگاه چهارم این رقابت ها قرار دارد.

تیم ملی والیبال ایران نیز با سه برد و هشت امتیاز در رتبه سوم و بالاتر از چین قرار دارد که رقابت دو تیم می تواند جنگ کسب سهمیه آسیایی نیز نامیده شود.

دو تیم ایران و چین فردا از ساعت 8 و 15 به وقت ایران در سالن متروپلیتن شهر توکیو با هم دیدار خواهند کرد.

رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک 2016 ریو از هشتم خرداد ماه در کشور ژاپن آغاز شده است و شانزدهم خرداد ماه به پایان خواهد رسید. در پایان این رقابت‌ها سه تیم نخست جدول رده‌بندی به همراه بهترین تیم آسیایی جواز حضور در مسابقات المپیک را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار