هشدار کاراکاس در مورد نقشه امپریالیسم برای چپاول منابع ونزوئلا

وزیر خارجه ونزوئلا گفت نکوهش کاراکاس به خاطر نقض هنجارهای دمکراتیک، نقشه ای امپریالیستی به منظور چپاول این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، 'لوئیس آلماگرو' رئیس سازمان کشورهای آمریکایی خواستار برگزاری نشستی فوق العاده در رابطه با ونزوئلا شد.

در واکنش به این اظهارات 'دلسی رودریگز' وزیر خارجه ونزوئلا به خبرنگاران گفت: امپریالیسم به این نتیجه رسیده است که اکنون زمان چپاول و به یغما بردن منابع ونزوئلا است. آلماگرو، ابراز دست سیاست های آمریکاست. وی افزود: ما می دانیم که مداخله در پی است و به هیمن خاطر به جامعه بین المللی اعلام خطر می کنیم.

آلماگرو، وزیر سابق امور خارجه اروگوئه، مادورو را دیکتاتوری کوچک خواند که با نادیده گرفتن کنگره تحت کنترل مخالفان باعث اخلال در روند دمکراتیک در ونزوئلا شده است.

آلماگرو این هفته خواستار نشست شورای دائمی سازمان کشورهای آمریکایی برای شروع روندی شد که می تواند موجب صدور رای به تعلیق ونزوئلا از این سازمان شود.

بر اساس این گزارش، گرچه ونزوئلا چندی پیش حمایت دیپلماتیک آرژانتین و برزیل را از دست داده است اما، با این وجود می تواند بر وفاداری دولت های چپگرای بولیوی، اکوادور و نیکاراگوئه حساب کند.

ونزوئلا همچنین از حمایت کشورهای کوچک حوزه کارائیب و آمریکای مرکزی که در چارچوب توافقنامه پتروکارئیب، از نفت و سوخت آن بهره مند هستند، برخوردار است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار