تنها یک گام تا المپیک ریو / آرزوی نیم قرن والیبال برآورده می‌شود؟

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل تیم چین راه خود برای کسب سهمیه المپیک را هموار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال از هشتم خرداد ماه نبرد خود را برای کسب سهمیه المپیک در شهر توکیو آغاز کرد و در گام نخست موفق شد تیم ملی والیبال استرالیا را شکست دهد تا قدم اول را محکم برداشته باشد.

در ادامه ملی‌پوشان والیبال موفق به شکست تیم‌های کانادا و ژاپن شدند و با وجود شکست مقابل فرانسه بالاتر از دیگر تیم‌های آسیایی قرار گرفتند. 

دیدار دو تیم ایران و چین از حساسیت بالایی برخوردار بود به طوری که برنده این دیدار از شانس زیادی برای کسب سهیمه المپیک بهره‌مند می‌شد. 

این دیدار حساس در پایان و در حالی که هر دو تیم سخت جنگیدند ، به سود شاگردان رائول لوزانو تمام شد.

پس از این پیروزی تیم ملی والیبال ایران شرایط بهتری پیدا کرد و حالا بلندقامتان ایران تنها به یک پیروزی از بین دو دیدار باقی مانده خود نیاز دارند تا آرزوی 52 ساله المپیکی شدن والیبال ایران تحقق پیدا کند.

تیم ملی والیبال ایران دو دیدار با لهستان و ونزوئلا را پیش رو خواهد داشت که به نظر می‌رسد پیروزی ایران مقابل تیم ونزوئلا بسیار محتمل خواهد بود. هر چند بعید نیست که بلندقامتان ایران بتوانند از سد تیم ملی لهستان هم عبور کنند.

به نظر می‌رسد با شرایط موجود در جدول مسابقات در پایان این رقابت‌ها دو تیم آسیایی جواز حضور در آسیا را تصاحب کنند. اتفاقی که بدون شک برای وجهه والیبال آسیا در جهان خوب خواهد بود و می‌تواند اثرات مثبتی روی نگرش فدراسیون جهانی والیبال روی والیبال این قاره داشته باشد.

تیم ملی والیبال ایران پس فردا از ساعت 11 به مصاف تیم لهستان خواهد رفت و پس از آن در آخرین دیدار به مصاف ونزوئلا خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار