اهواز؛

صدور مجوز بازارچه مرکزی مشترک با کشور عراق

مدیریت برنامه ریزی استان خوزستان همچنین وزارت کشور مصمم به راه اندازی این بازارچه در شهرستان شوش می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرماندار شوش از کسب مجوزهای لازم برای راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق در این شهرستان خبر داد و گفت:طرح توجیهی این بازارچه برای تصویب نهایی تهیه می شود.

رضا نجاتی افرود: باتوجه به تلاش ها و پیگیری ورت گرفته موافقت لازم با راه اندازی این بازارچه اخذ شده است.

نجاتی بیان کرد: مدیریت برنامه ریزی استان خوزستان همچنین وزارت کشور مصمم به راه اندازی این بازارچه در شهرستان شوش می باشند.

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به وجود 9 کیلومتر مرز مشترک شوش با کشور عراق اظهار داشت: ظرفیت و پتانسیل های کشاورزی و صنعتی منطقه شمال خوزستان قابلیت راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق را دارد.

وی راه اندازی بازارچه مرزی مشترک مرزی را گامی موثر در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه عنوان کرد و تصریح کرد: شوش دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه آب و خاک، کشاورزی و صنعت است که با ایجاد بازارچه مرزی می توان محصولات تولید شمال خوزستان را به کشور عراق صادر کرد.

نجاتی گفت: بر این اساس در کمیته برنامه ریزی شوش مصوب گردید تا نسبت به تشکیل کارگروه های مربوطه و تهیه طرح توجیهی راه اندازی بازارچه مرزی ظرف مدت 10 روز اقدام و نتیجه آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان جهت تایید ارسال شود.

وی اظهار داشت: کارگروه مربوطه متشکل از فرمانداری ، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی،شرکت شهرک های صنعتی،صنعت ،معدن و تجارت، محیط زیست ،راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی باید در اسرع وقت نسبت به انجام کارها و تهیه طرح اقدام کنند.

نجاتی راه اندازی بازارچه مرزی مشترک در شهرستان شوش را گامی مهم در راستای کمک به رونق هر چه بیشتر استان خوزستان برشمرد و گفت: رونق اشتغال و توسعه تولید از دستاوردهای این برنامه اقتصادی است.

انتهای پیام /و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.