اراک؛

حال و هوای خمین در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب در آستانه بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی( ره ) آماده برگزاری مراسم ویژه این ایام است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، بیت قدیمی امام راحل در خمین آماده پذیرش عاشقان و دوستداران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)است و از روزهای قبل به تدریج حضور فردی و گروه ها و کاروان ها از نقاط مختلف کشور برای حضور در این مکان و تجدید میثاق دوباره با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب رو به افزایش دارد.
مردم همیشه در صحنه خمین از روزها قبل و در آستانه سالگرد عروج ملکوتی آن عزیز سفرکرده برسر در خانه ها و مغازه های خود بیرق سیاه نصب کرده اند تا ارادت قلبی و بی پایان خود را به خمینی کبیر اثبات کنند و بار دیگر با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.
این روزها نگین شهر خمین -خانه قدیمی امام ( ره) به وسعت تاریخ در آستانه بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی میعادگاه عاشقان ولایت شده است.
یکی از کاروان های زیارتی که 13 سال است به صورت مستمر در آستانه سالروز عروج ملکوتی امام راحل در بیت قدیمی امام در خمین حضور می یابد، کاروان طریق المهر است و اعضای این کاروان به صورت پیاده مسیر 61 کیلومتری اراک تا خمین را طی می کنند و امسال نیز در آستانه سالگرد امام راحل و در 12 خردادماه در زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب و بیت قدیمی رهبر فقید ایران اسلامی حضور یافته و به ساحت معنوی و ارزشمند این بزرگمرد تاریخ کشور عرض ارادت کردند.
برگزاری برنامه های خودجوش مردمی در سوگ امام راحل و حضور اقشار مختلف از جمله اقلیت های دینی در بیت امام خمینی (ره) در سالگرد ارتحال این فرزانه فقید، موید آن است که آن حضرت شخصیتی بزرگ با بینش عمیق بود که در بین تمامی ارکان جامعه و اقلیت های دینی محبوب و مورد تایید بودند.
کاروان اقلیت های مذهبی در سالگرد ارتحال امام (ره) برای پنجمین سال متوالی به این شهرستان سفر می کنند تا بوی یار را از این خانه قدیمی با دالان های تو در تو دوباره استشمام کنند.
این دلباختگان با حضور معنوی و عاطفی خود و بازدید از قسمت های مختلف این مکان تاریخی به دنیا ثابت می کنند گر چه روح الله در بین آن ها نیست اما راهش در میان عاشقان تداوم دارد.
این کاروان متشکل از ارامنه، کلیمیان، زرتشتیان و آشوریان هستند که با بازدید از قسمت های مختلف بیت تاریخی حضرت امام ( ره )، با اهدای تاج گل در محل تولد امام خمینی (ره) به مقام شامخ آن یار سفر کرده، ادای احترام می کنند.
حضور کاروان دانشگاهیان و موتور سواران استان مرکزی در بیت قدیمی امام راحل نیز امسال برای برنامه های سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) تدارک شده است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، امام ، راحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.