اداره استاندارد دانشگاه‌ها نزدیک به 9 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش عالی دولتی کشور برای اداره استاندارد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حدود هشت هزار و 800 میلیارد تومان تعیین شد .

محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال 94، کل بودجه آموزش عالی (مجموعه آموزش عالی دولتی) ، حدود پنج هزار و 670 میلیارد تومان بوده و در سال 95، حدود شش هزار و 700 میلیارد تومان است.

وی افزود: بر اساس برآوردهای سال 94 در زمان تنظیم لایحه بودجه 95، نیاز مجموعه آموزش عالی دولتی کشور برای اداره استاندارد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، رقمی حدود هشت هزار و 800 میلیارد تومان تعیین شد، ولی آنچه در بودجه محقق شد شش هزار و 700 میلیارد تومان است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با ابراز امیدواری از جبران عقب افتادگی سال 94 با تخصیص بیش از 100درصد  افزود: رشد بودجه سال 95 آموزش عالی کمتر از سال های قبل و حدود 19درصد است و امیدواریم این کمبودها با تخصیص های سال جاری جبران شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس 12 هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی دولت در لایحه اضافه کرده است یادآور شد: سهم کل آموزش عالی از این بودجه افزایش یافته، نسبت به لایحه حدود 200 میلیارد تومان است که 136 میلیارد آن به دانشگاه ها اختصاص دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار