تحویل یک فروند ناو میسترال فرانسه به مصر

فرانسه با وجود مخالفت های روسیه، یک فروند ناو میسترال را به مصر تحویل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسه روز پنجشنبه یکی از دو ناو جنگی فروخته شده به مصر را به این کشور تحویل داد.

به دنبال مذاکرات طولانی مدت دیپلماتیک و نظامی میان روسیه و فرانسه بر سر بحران اوکراین ، قرارداد فروش این ناوهای میسترال به روسیه لغو شد. این ناو  به « جمال عبدالناصر » نام گذاری شده است. طول آن به 199 متر و عرض آن به 32 متر می رسد و قادر است 22 هزار تن  را حمل کند.

ناو میسترال فرانسه در مراسم ویژه ای در منطقه بندری « سن نزر » در غرب فرانسه تحویل مصر شد. این منطقه به علت بحران اجتماعی صحنه نا آرامی هایی است. قرار بود وزیران دفاع فرانسه و مصر نیز در این مراسم حضور داشته باشند ولی در نهایت مقرر شد دو طرف روز جمعه دیدار کنند.

قرار است ناو میسترال تحویل داده شده به مصر چند روز دیگر و بعد از رزمایش مشترک نیروی دریایی مصر و فرانسه، بندر سن نزر در غرب فرانسه را به سوی مصر ترک کند.دومین ناو میسترال که ناو بالگرد بر است، پیش بینی می شود در ماه سپتامبر به مصر تحویل داده شود.

دو ماه بعد از لغو قرارداد فروش ناوهای میسترال به روسیه، پاریس و قاهره در ماه اکتبر، فروش این ناوها را نهایی کردند.

این ناوها در ابتدا قرار بود برای نیروی دریایی روسیه ساخته شود و پاریس قرارداد ساخت آنها را در ژوئن 2011 با مسکو به مبلغ 1.2 میلیارد یورو امضا کرده بود.

فروش این ناوها به مصر با کمک مالی عربستان سعودی به مبلغ 950 میلیون یورو انجام گرفت و به این ترتیب معامله ای که از ابتدای بحران اوکراین، فرانسه در آن دچار مخمصه شده بود، به پایان رسید.

تحت فشار آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در ماه سپتامبر 2014 تحویل نخستین ناو میسترال را به روسیه به حل و فصل سیاسی بحران اوکراین مشروط کرد و سپس تحویل آن را تا دستور بعدی به حال تعلیق درآورد.

در پایان ماه ها گفتگوی پر افت و خیز دو کشور پنجم اوت 2015 به توافق دست یافتند که پاریس کل بهای دو ناو میسترال را که در آن زمان ولادی‌وستوک و سواستوپل نامیده می شدند، به مسکو باز پس دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
فرانسه با وجود مخالفت های روسیه، یک فروند ناو میسترال را به مصر تحویل داد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این خود روسیه بود که با توافق فرانسه ناوها را تحویل مصر داد. همچنین بخش زیاد پول ، تمامی تجهیزات و بالگردها را برای قاهره تامین نمود. بعد 3 فروند میسترال دیگر تحویل گرفت و قصد دارد 12 فروند ناو هلیکوپتربر کلاس بهمن را بسازد.
آخرین اخبار