نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا از رویکرد امنیتی ترامپ

مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره رویکرد امنیتی نامزد جمهوری خواه انتخابات این کشور ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شماری از مقامات اطلاعاتی آمریکا روز پنجشنبه در خصوص رویکرد امنیتی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کردند.

این هشت مقام اطلاعاتی کنونی و پیشین آمریکا در این باره اعلام کردند رویکرد ترامپ می تواند امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار دهد.

مقامات مذکور در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کردند شیوه انتخاباتی وی که خودخواهانه و غیر قابل پیش بینی است، او را به عنوان یک نامزد شورشی در انتخابات مطرح کرده است.

این مقامات افزودند به همین دلایل، نگرانی هایی در خصوص توجیه کردن ترامپ درباره مسائل امنیتی دارند.

مقامات امنیتی آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود افزودند همچنین در خصوص هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، نگرانی های امنیتی دارند. کلینتون در زمان تصدی سمت وزارت امور خارجه آمریکا، به شیوه ای غیر محتاطانه از پست الکترونیک خود استفاده کرده بود و بدین ترتیب، اطلاعات حساس را در معرض خطر افشا شدن قرار داده بود.

مقامات امنیتی مذکور همچنین اعلام کردند ترامپ سابقه کافی در امور سیاست خارجی آمریکا ندارد و رویکرد ناپایدار وی و گروه مشاوران سیاست خارجی او که چندان معروف نیستند، وی را به یک مورد بی نظیر در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل کرده اند.

یک مقام ارشد آمریکایی دیگر نیز در باره انتخابات این کشور گفت: «مردم بسیار عصبی هستند.»
پس از پایان جنگ دوم جهانی، نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت سنتی در خصوص مسائل امنیتی توسط مقامات امنیتی توجیه می شوند.

از جمله این افراد می توان به مقامات ارشد دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی اشاره کرد. این توجیه ها در خصوص طیف گسترده ای از مسائل امنیت ملی انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار