وزیر دفاع بریتانیا در دیدار با رئیس اجرایی دولت:

امنیت در افغانستان به معنای امنیت در منطقه اروپا و بریتانیاست

رئیس اجرایی افغانستان بعد از ظهر دیروز (در دفتر کارش در قصر سپیدار) با مایکل فالون وزیردفاع بریتانیا دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در این ملاقات وزیردفاع بریتانیا از پیش‌رفت‌ها و اصلاحات به دست آمده در افغانستان قدردانی نمود و گفت: این پیش‌رفت‌ها و اصلاحات و تعهد به اصلاحات افغانستان را در کنفرانس‌های بین المللی پیش‌روی در وارسا و بروکسل کمک می‌کند. 

آقای فالون در ادامه صحبت‌های خویش، یکبار دیگر تعهد کشورش را برای همکاری با افغانستان در عرصه‌های امنیتی٬ مبارزه با تروریزم و اقتصادی ابراز داشت.

فالون تصریح کرد: تروریزم به عنوان یک تهدید فرامرزی٬ امنیت تمام جهان را به خطر انداخته است و حکومت بریتانیا از افغانستان در این مبارزه حمایت می‌کند. 

وزیردفاع بریتانیا علاوه کرد که امنیت در افغانستان به معنای امنیت در منطقه٬ اروپا و بریتانیاست. بنابراین استقرار صلح و ثبات در افغانستان برای کشورش اهمیت دارد. 

داکتر عبدالله؛ رئیس اجرائیه کشور در این نشست تشریف آوری آقای فالون را به افغانستان خیرمقدم گفت و از همکاری‌های سخاوتمندانه این کشور برای افغانستان قبل و بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی سپاسگزاری کرد. 

رئیس اجرائیه ابراز امیدواری نمود که روابط میان دو کشور بیشتر از بیش استحکام و گسترش یابد. 

در این نشست٬‌ اصلاحات انتخاباتی٬ مبارزه با فساد٬ حکومت‌داری خوب٬ کنفرانس وارسا٬‌ همکاری بیشتر در عرصه نظامی‌٬ روابط منطقه‌ای افغانستان، روابط با پاکستان٬‌ ایران و دیگر کشورهای منطقه و  مذاکرات صلح مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار