اصول صحبت کردن را بدانید

یکی از مشکلاتی که میان زوجین شایع است، برداشت غلط از مفهوم حرف ها و جملات یکدیگر بوده که تا حدی مربوط به بعضی خصلت های زنانه و مردانه است.

مجتبی کاشانی روان شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که میان زوجین شایع است، برداشت غلط از مفهوم حرف ها و جملات یکدیگر بوده که البته این حرکت تا حدی نیز مربوط به بعضی خصلت های زنانه و مردانه است.

وی ادامه داد: زنان احساسات خود را اغراق آمیز جلوه می دهند و مردان نیز جملات را واقعی می پندارند، بنابراین خانم ها بهتر است هنگام صحبت با همسرشان، از کلمات سنجیده و حساب شده تری استفاده کنند و مردان نیز نباید خیلی به نوع جملات همسر خود توجه نشان دهند.

کاشانی افزود: زوجین باید بصورت شفاف، بدون خشونت و سرزنش، منطقی، صادقانه و به دور از تعصب و بی انصافی با طرف مقابل خود صحبت کنند تا به نتیجه مثبتی دست یابند.

این روان شناس در پایان گفت: هرگز هنگام صحبت با همسرتان از طعنه و کنایه استفاده نکنید زیرا باعث دلخوری و عمیق تر شدن مشکلات می شود و باید خواسته خود را بطور صریح و منطقی به او بیان کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار