اولاند: تحریم‌های شدیدی علیه کره شمالی اعمال خواهیم کرد

رئیس جمهور فرانسه در ادعایی متعهد شد کشورش به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل کره شمالی را به دلیل برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش مجازات کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند،» رئیس جمهور فرانسه، روز جمعه وعده داد تحریم های شدید علیه کره شمالی را که این هفته نیز به علت آزمایش موشکی ناموفق خود با محکومیت سازمان ملل متحد روبرو شد، به اجرا درآورد.

اولاند پس از مذاکرات با «پارک گئون های،» رئیس جمهور کره جنوبی، در پاریس ادعا کرد: «اطمینان می دهیم کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد که فرانسه نیز از اعضای دائم آن است، مجازات خواهد شد؛ زیرا کوچک ترین تهدید را برای صلح و امنیت منطقه را نخواهیم پذیرفت.»

پارک گئون های نیز گفت حمایت فرانسه را از موضع سرسختانه سئول در برابر برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ درخواست کرده است.

وی مدعی شد کره شمالی باید بداند که هیچ راهی جز دست کشیدن از برنامه هسته ای خود ندارد. 

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به اتفاق آراء از بیانیه ای که آمریکا متن آن را تهیه کرده بود حمایت کرد. در این بیانیه ادعایی از کره شمالی درخواست شده بود از اقدامات تحریک آمیز بیشتر از جمله آزمایش های هسته ای که نقض قطعنامه های شورای امنیت است خودداری کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار