کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

ذخیره سازی 3 هزارتن گوشت قرمز برای ماه رمضان/ مسیر چای های سنواتی به کجا ختم می شود؟

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت:برای ایام ماه رمضان حدود 60 هزارتن مرغ و 3 هزارتن گوشت قرمز گرم در شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلا تکلیفی چای های سنواتی تا ذخیره سازی 3 هزارتن گوشت قرمز برای ایام ماه رمضان از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت؛



چقدر توسعه کشت محصولات ارگانیک عملیاتی شد؟
عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک ایران گفت:طبق برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به تولید محصولات ارگانیک اختصاص می یافت اما در عمل توسعه آن در حد صفر باقی ماند.



رییس سازمان تعاونی روستایی از پرداخت مطالبات ذرت کاران خوزستانی در خرداد ماه خبرداد.



رئیس سازمان چای گفت:چای سنواتی باقی مانده در انبارها در اختیار سازمان چای کشور است و به هیچ عنوان اجازه فروش در داخل کشور را ندارد و تنها برای مصارف صنعتی باید از کشور خارج شود.


معاون سازمان توسعه آبزی پروری شیلات گفت: سازمان شیلات متعهد شده که در سال جاری 20 هزارتن و در سال 96، 50 هزارتن انواع آبزیان در قفس را تولید کند.


رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت کلزا در مقایسه با سال گذشته در استان تهران حدود سه برابر توسعه داشته است.


مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت:برای ایام ماه رمضان حدود 60 هزارتن مرغ و 3 هزارتن گوشت قرمز گرم در شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده است.


رئیس اتحادیه دامداران گفت:خرید حمایتی شیر خام در تمامی استان های قطب تولید به سبب کارهای اجرایی و عقد قرادادها آغاز نشده است.


معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات گفت: در سال جاری تولید 20 هزارتن ماهی در قفس بنابر سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار است.


چند سالی است که دامداران و صنایع لبنی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند و در این بین وزارت جهاد کشاورزی حمایت لازم را انجام نداده است.


معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: براساس آمار بالای 30 هزارتن کلزا از 9 استان خریداری شده و می توان گفت که این رقم تا پایان سال جاری به 90 هزارتن خواهد رسید.


رئیس انجمن گیاهان دارویی گفت:قیمت گل محمدی به سبب افزایش تقاضا و مشکلات تولید تحت تاثیر نبود آب کافی نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی مواجه بوده است.


نائب رئیس انجمن برنج گفت:از 20 روز گذشته تا کنون قیمت ها روند نزولی به خود گرفته و افزایش مجدد قیمت ها شایعه ای بیش نیست.


رئیس سازمان شیلات گفت: سال گذشته مجموع آبزی پروری در کشور اعم از ماهیان گرم آبی، سردآبی و میگو ، 390 هزار تن بوده است.
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: زمان برداشت لیمو ترش از اوایل مرداد ماه در هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شده و پیش بینی می شود که 500 هزار تن لیمو ترش تولید شود.



انتهای پیام/












اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار