ویژگی های مجلس انقلابی/هر طرحی نافی هویت انقلاب باشد رد می شود

عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح شاخصه های مجلس انقلابی گفت: حاکمیت مدیریت انقلابی بر مجلس، نظارت انقلابی بر قوا و معاهدات خارجی و تنظیم طرح ها و لوایح بر اساس شاخصه های انقلابی گری از اصول است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد وکیلی در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تاکید مجدد ایشان بر لزوم انقلابی بودن مسئولان گفت: اصل دغدغه انقلابی ماندن مسئولان و حفظ هویت گفتمانی انقلاب به یکی از اهداف مهم مقام معظم رهبری تبدیل شده است.
 
نماینده مردم تهران افزود: دغدغه رهبری در این خصوص طبیعی است زیرا پس از ۴ دهه از عمر انقلاب و ورود نسل چهارم به صحنه سیاسی کشور طبیعی است که رنگ انقلابی مسئولان کاهش یابد و هویت گفتمانی تضعیف شود.
 
عضو هیئدت رئیسه مجلس اظهار داشت: گفتمان انقلابی اسلامی، عناصر مفصلی دارد که حفظ این عناصر به حفظ گفتمان انقلاب کمک می کند. اگر در پروسه زمان و استحاله انقلاب جابجایی در عناصر انقلاب رخ دهد ماهیت انقلاب دچار تغییر می شود که به معنای انحراف در مبداء انقلاب است که به انحراف در عامل بقای انقلاب منجر می شود.
 
عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید بقای انقلاب را در گرو علت محدثه انقلاب دانست و گفت:  یکی از مهمترین علل محدثه انقلاب عنصر استقلال خواهی، تعارض با نظام سلطه و حمایت از مستضعفین است. اگر این عناصر تغییر یا تضعیف شوند به مرور در اصل انقلاب انحراف ایجاد می شود. به همین دلیل این روزها حفظ عناصر انقلاب از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری شده است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اصل انقلابی گری عامل بقای انقلاب است مشروط به اینکه این اصل دچار سوءبرداشت نشود به همین دلیل مقام معظم  رهبری دیروز اصول انقلابی گری را تشریح کردند.
 
وی افزود: در مقاطعی انقلابی گری را مساوی با افراطی گری و بنیادگرایی می دانستند به همین دلیل رهبری شاخصه های انقلابی گری را تشریح کرد تا اصول انقلابی گری و تمایز آن با افراطی گری و بنیادگرایی مشخص شود.
 
وکیلی با تاکید بر اینکه شاخصه های انقلابی گری باید در مجلس متبلور شود، ادامه داد: روحیه انقلابی گری باید در مدیریت مجلس حاکم شود و مجلس به صورت انقلابی هدایت شود تا در مقابل حقوق ملت خودسانسور نشود.
 
عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با بیان اینکه مجلس نباید دچار اسراف و تجمل گرایی شود گفت:  باید طرح ها و لوایح مجلس به صورت انقلابی تنظیم شود تا مدیریت کشور را به مدیریت جهادی نزدیک کند.
 
وی عدم تمکین به طرح ها و لوایحی که کشور را از انقلابی گری دور می کند یکی از اصول مجلس انقلابی خواند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: هر طرح و لایحه ای که استقلال کشور را در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خدشه دار کند با مجلس انقلابی ناسازگار است.
 
وکیلی افزود: هر طرح و لایحه ای که هویت انقلاب را به چالش بکشد چه جمهوریت و چه اسلامیت نظام را، در مجلس انقلابی رد خواهد شد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: روحیه انقلابی نمایندگان در این است جمهوریت و اسلامیت نظام را به عنوان گفتمان حاضر بر طرح ها و لوایح حاکم کنند.
 
نماینده مردم تهران افزود: نظارت مجلس در معاهدات خارجی و عملکرد داخلی قوای مختلف باید با مقیاس انقلابی گری انجام شود.
 
وی تصریح کرد: مقیاس انقلابی گری بر رصد رفتارهای قوا بر اساس اصول استقلال و جمهوری اسلامی باید حاکم باشد و هر رفتار و معاهده ای که استقلال و هویت انقلابی نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کند مورد مواخذه مجلس انقلابی قرار خواهد گرفت.
 
وکیلی با تاکید بر اینکه نظارت مجلس باید انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: طرح ها و لوایح مجلس باید باعث استقلال نظام و کمک به ارتقای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در ساحت کنونی جامعه جهانی باشد.
 
منبع: مهر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار