اجرای دومین مرحله واکسناسیون تب برفکی در دشتی

سرپرست دامپزشکی شهرستان دشتی استان بوشهر از تشدید نظارت مواد پروتینی در ماه رمضان و اجرای مرحله دوم واکسیناسون تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

اجرای دومین مرحله واکسناسیون تب برفکی در دشتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد ایزدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک مرحله واکسیناسون تب برفکی انجام شده و مرحله دوم نیز از اول خرداد ماه بر اساس سهیمه واکسن شهرستان در دام‌های واجد شرایط بر اساس مناطق پر خطر همزمان با واکسن ppr  در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در این مرحله واکسیناسیون با اولویت دامداری و روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده و شکار ممنون برای ایمن سازی دام‌های اهلی و حیات وحش انجام می‌شود.

ایزدی از تشدید نظارت مواد پروتینی در ماه رمضان خبر داد و بیان کرد: طرح تشدید نظارت در ایام ماه مبارک رمضان با حساسیت انجام خواهد شد و همه تلاش خود را در راستای تامین سلامت مواد خامی دامی سفره روزه داران انجام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و ۱۰۰ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه مرغ زنده برای کشتار صادر شده افزود: هم اکنون مجوز ۲۰ واحد صادر شده که از این تعداد ۱۸ واحد آن فعال است.

 شهرستان دشتی نقش بسزایی در تولید گوشت سفید در سطح استان بوشهر دارد و در سال گذشته یک میلیون۵۵۰ هزار قطعه مرغ در این شهرستان تولید شد.

انتهای پیام /ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.