اقتصاد مقاومتی در صورت عدم کنترل قاچاق شعار است

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در صورت نبود کنترل قاچاق تنها یک شعار است، گفت: وزارت بهداشت قربانی دستگاه های تاثیر گذار بر کنترل دخانیات است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز در نشست خبری ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات با بیان اینکه 8 میلیون نفر در کشور مصرف کننده دخانیات هستند، گفت: این موضوع از معضلات جامعه است چرا که انواع بیماری ها از جمله 90 درصد سرطان ها و هزینه های سرسام آوری را به دنبال داشته است.

وی افزود: به عنوان هموطن نگران مردم و رشد کشور هستم.

هاشمی عنوان کرد: با وجود تشکیل ستادهای متعدد در کشور برای کنترل مصرف و قاچاق دخانیات مردم انتظار حرکت جدی در این امر دارند، این خواست والدین است که باید رسانه ها و وزارت ارشاد در این راستا همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر جلوی قاچاق گرفته نشود اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار است. قاچاق سیگار مانند اسلحه کشنده است پس باید مانند اقدامات صورت گرفته برای کنترل قاچاق اسلحه برای دخانیات نیز اقدام شود.

هاشمی با اشاره به قانون افزایش مالیات بر سیگار گفت: هیچ چشم داشتی به هزار و 700 میلیارد بودجه حاصل از آن نداریم چرا که این بودجه می تواند مشوقی برای ستاد مبارزه با قاچاق، نیروی انتظامی، سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها برای کنترل مصرف و قاچاق دخانیات در کشور باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مصرف سیگار توسط بازیگران بنام سینما در ترویج و گرایش جوانان به مصرف آن موثر است، بیان کرد: باید در کنار توانمندسازی جامعه، سیاستمداران در مجلس، دولت و قوه قضاییه کمک کننده باشند.

وی با بیان اینکه مردم ایران 85 درصد اطلاعات خود را از رسانه می گیرند، افزود: رسانه ها در  آگاهی بخشی مردم و فرهنگسازی نقش موثری دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار