جزئیات بودجه سازمان نهضت برای سال تحصیلی آینده

رییس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اشاره به مبلغ بودجه برای سال تحصیلی آینده گفت: نیازمند مشارکت‌های بین بخشی نیز هستیم.

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص بودجه اختصاص یافته به این سازمان گفت: بودجه سازمان نهضت سواد آموزی مستقل از آموزش و پرورش است و مجلس این بودجه‌ها را به صورت مجزا تصویب کرده است اما با این حال آموزش و پرورش حامی اصلی سازمان است.

وی ادامه داد: تأمین نیروی انسانی امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی از جمله مواردی است که آموزش و پرورش در اختیار سازمان نهضت سوادآموزی قرار می دهد.

باقرزاده در خصوص بودجه این سازمان در سال 1395 اظهار کرد: قریب به 281 میلیارد تومان در بخش هزینه‌ها، حقوق و دستمزد، تملک و دارایی و درآمد‌های اختصاصی سازمان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: به طور کلی برای ارائه برنامه‌هایی با کیفیت علاوه بر تخصیص اعتبارات حتما باید مشارکت بین بخشی نیز وجود داشته باشد و از ظرفیت‌های برخی مجامع بین‌المللی نظیرکمیساریای عالی پناهندگان درست استفاده کنیم.

وی افزود: علاوه بر این مسئله دستگاه‌ها، نهادها و مؤسسات علاقمند به مشارکت در حوزه سوادآموزی هم باید آمادگی خود را اعلام کنند همچنین باید از منابع موجود در دسترس سازمان نهضت سوادآموزی حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: تاکنون نهضت سوادآموزی اقدامات خوبی را برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور انجام داده است اما هرگز به تنهایی این موفقیت حاصل نمی‌شود و نهادهای مربوطه بایستی برای ارتقای کیفیت وارد میدان شوند تا بتوانیم طی 3 سال آینده به طور کامل بی‌سوادی را در کشور از بین ببریم.

گفتنی است نرخ کاهش بی‌سوادی طی سال‌های اخیر روندی نزولی داشته است ودر سال 94 رشد سوادآموزی در کشور به 95 درصد رسید و اکنون تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر بی‌سواد در کشور وجود دارد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار