کورتز: باید پناهجویان را به «جزیره» فرستاد

وزیر خارجه اتریش گفت: اگر نتوان پناهجویان را از اروپا به کشورهایشان برگرداند، باید آنها را به یک جزیره منتقل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سباستین کورتز، وزیر خارجه اتریش در گفتگو با ویژه نامه روزنامه پرسه که روزنامه وینرسایتونگ اتریش آنرا منتشر کرد، گفت: باید پناهجویان قایق سوار را طبق الگوی استرالیا در همان دریای مدیترانه مهار کرد که بلافاصله برگردند و یا در جزایری نظیر «لِسبوس» (یونان) نگهداری شوند.

سباستین کورتز که در خصوص بحران پناهجویان، قائل به هشدار و اعمال سیاست های بازدارنده است، افزود: نجات بر اثر اضطرارهای دریایی نباید به مجوزی برای سفر به اروپا تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید برای صدها هزار پناهجوی شمال آفریقا این مساله روشن شود که نجات از سر استیصال به منزله دریافت بلیت ورود به اروپای مرکزی نیست. اتحادیه اروپا باید مشخص کند چه کسانی در تلاشند به طور غیرقانونی، خود را به اروپا برسانند.

کورتز تاکید کرد: اما در عین حال اروپا باید بیشتر کمک های خود را معطوف مناطق بحرانی کند و به فکر جذب و پذیرش ضعیف ترین فقرا باشد که در این بین، زنان، مصدومان، بیماران، ضعفاء و زنان باردار ارجحیت دارند.

وزیر خارجه اتریش پیشنهاد داد اتحادیه اروپا بخشهایی از «مدل استرالیایی» را برای خود الگو کند. در استرالیا دیگر از افزایش مهاجران غیرقانونی خبری نیست.

چون نیروی دریایی استرالیا عملیات حفاظت مرزی را در دستور کارش قرار داد و قایق های پناهجویان را به دور از سواحلش مهار و سپس کاری کرد تا پناهجویان به کشورهای اصلی که از آنها مهاجرت کرده بودند، برگردند یا در مراکزی نظیر جمهوری «نائورو» یا «پاپوآ گینه نو» نگهداری شوند.

انتشار اظهارات سباستین کورتز در خصوص مهاجران با انتقاد برخی سیاستمداران اتریشی روبرو شد. خانم زاندرا فرائنبرگر، عضو شورای شهر وین در واکنشی منتقدانه به مواضع کورتز در مورد پناهجویان اظهار داشت: مایه تعجب است که حتی افراد تحت تعقیب نیز حق حفاظت شدن دارند اما ما می خواهیم با تشکیل اردوگاه هایی برای این افراد زندانی بر روی چند جزیره مشرف به مرزهای اروپا، این حق را از آنها سلب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار