صهیونیست ها 100 بار به مسجدالاقصی و اماکن اسلامی یورش بردند

وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد: صهیونیستها یکصد بار به مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی یورش بردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی اردن، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد؛ شهرک نشینان صهیونیستی و ارتش این رژیم در ماه مه میلادی یکصد بار به اماکن دینی و مقدسات اسلامی در سرزمین های فلسطین یورش بردند و از این تعداد حمله،‌ مسجدالاقصی بیش از دیگر مقدسات اسلامی در معرض این حملات و یورش ها بوده و پس از آن حرم ابراهیمی در الخلیل قرار دارد و مقام حضرت یوسف و زمین های اوقافی در اریحا و آرامگاه های دینی در منطقه سلفیت در مرتبه های بعدی قرار گرفته اند.

یوسف ادعیس وزیر اوقاف فلسطین با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد؛ یورش های روزانه صهیونیستها به مسجدالاقصی و اماکن مختلف آن از آشکار ترین جرایمی است که مسئولان و دولتمردان اسراییلی ضد مسجدالاقصی و شهر قدس صورت داده اند و ماه مه میلادی هم شاهد بیشترین حملات تبلیغاتی و رسانه ای سازمان های یهودی ضد مسجدالاقصی و درخواست آنها برای افزایش یورش ها به آن و برگزاری آئین های یهودی و برافراشتن پرچم های ویژه یهودیان و نیز برگزاری همایش های مختلف با هدف یهودی کردن تمامی مظاهر عربی و اسلامی در مسجدالاقصی بوده است.

از سوی دیگر صهیونیستها به ممانعت از ورود آزادانه نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی و تفتیش و بازداشت نمازگزاران ادامه دادند. در حرم ابراهیمی در الخلیل هم مسئولان و نظامیان صهیونیستی مانع ازپخش اذان در بیشتر اوقات شدند.

یوسف ادعیس افزود: این تجاوزات صهیونیستی نیازمند مداخله جامعه جهانی و جهان عرب و جهان اسلام برای حمایت از مقدسات و اماکن عبادی و مظاهر تمدن اسلامی در فلسطین است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار