گزارش/

فرمول محاسبه تروریست به سبک آمریکایی/"آمرلی" و "القصیر" چگونه آزاد شد؟

اخیرا ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده آمریکا یکی از کشورهای صاحب نفوذ در شورای امنیت سازمان ملل است که از طریق این نهاد بین‌المللی اهداف خود را پیگیری می‌کند.

سیاست‌های دوگانه ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران به یک موضوع روتین و ممتد تبدیل شده و همچون دیگر موضع مقامات "کاخ سفید" برای کشورمان تازگی ندارد.

اما اخیرا ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و این در حالی است که در گزارش سالیانه خود هیچ اشاره‌ای به عربستان سعودی نداشته است.



***بازخوانی بیانیه وزارت خارجه

وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. بر این اساس، وزارت خارجه آمریکا اخیرا بیانیه سالانه خود درباره تروریسم جهانی در سال 2015 اعلام کرد: ایران در صدر فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دارد و داعش بزرگترین تهدید جهانی است.





در ادامه این گزارش ادعا شده است: در سال 2015 بیش از 11 هزار و 774 حمله تروریستی در 92 کشور جهان رخ داد . وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شد: در سال 2015، ایران همچنان یکی از بزرگترین حامیان تروریسم در جهان باقی ماند. اقدامات تهران شامل حمایت های مالی، آموزش تروریست ها و تجهیز آنان در سراسر جهان می شود.

آمریکا با تروریست نامیدن گروه های شیعه عراق و حزب الله لبنان مدعی شد: ایران منابع مالی شبه نظامیان شیعه غرب آسیا و حزب الله لبنان را تامین می کند و برای آن ها تسلیحات نظامی می فرستد. "واشنگتن" در این بیانیه با حذف نام کوبا (عضو ثابت کشورهای حامی تروریست از دید آمریکا در سال های گذشته)، سه کشور ایران، سوریه و سودان را در صدر فهرست حامیان تروریسم جهانی قرار داد (بیشتر بخوانید)

بر هیچ کس پوشیده نیست که کمک های مستشاری سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران موجب جلوگیری از گسترش تروریسم تکفیری در منطقه غرب آسیا و به خصوص عراق و سوریه شده است.

نکته دیگر اینکه آیا نیروهای مقاومت در سوریه و عراق که با تروریست های تکفیری می جنگند و از تمامیت ارضی کشورشان دفاع می کنند ؛ تروریست هستند و این موضوع با چه فرمولی محاسبه شده است.

"صادق حسین جابری انصاری" پیرامون موضع ایران در قبال بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکاعنوان داشت : گزارش اخیر ایالات متحده بی اعتبار بوده و یک دستور العمل ایدئولوژیک پاکنویس شده است (بیشتر بخوانید).


**کمک های ایران به عراق و سوریه مستشاری است

جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که کمک های ایران به عراق و سوریه مستشاری است و ادعای کمک های نظامی به گروه های مقاومت تاکنون از سوی هیچ مقامی در داخل کشور تائید نشده و تنها کمک های آموزشی و مشورتی مورد تاکید قرار گرفته است.

سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در عملیات مختلفی کار ارائه کمک های مستشاری به عراق و سوریه را در پیش گرفته و در این زمینه می توان به کمک های آموزشی در عملیات آزاد سازی "آمرلی" در عراق و "القصیر" در سوریه اشاره کرد.

نکته قابل تأمل این است که وزارت‌خارجه آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را که با کمک مستشاری به یاری کشورهای عراق و سوریه شتافته را حامی تروریسم می‌دانند و هیچ سخنی از عربستان سعودی به زبان نمی‌آورند.

از ابتدای جنگ سوریه "پادشاهی عربستان" با ارسال انبوه کمک های مالی و تسلیحاتی به شورشیان مسلح تندرو، سوریه را به ویرانه ای تبدیل کرده اند.  سوریه در بخش های مختلف زیرساختی خسارت های سنگینی را متحمل شده و علت آن دخالت های گسترده شاهزاده های رژیم سعودی و به خصوص "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" است.








علاوه بر این در کشته شدن 500 هزار نفر از مردم سوریه ؛ رژیم سعودی ، آمریکا ، قطر، اردن و کویت و دیگر همپیمانان پادشاهی عربستان دست دارند و انتقال تسلیحات سنگین کشورهای همپیمان سعودی و پادشاهی عربستان از مرزهای جنوبی و تحویل آن به تروریست های تندرو این نکته را مطرح می کند که آمریکا و عربستان از گسترش افراط گرایی و کشته شدن انسان های بیگناه در سوریه استقبال می کنند.

امیردریابان "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه همایش روش‌های تحلیل اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تروریست بودن جمهوری اسلامی عنوان داشت: بعثی‌های بی‌یونیفرم که در دوران جنگ ستون پنجم صدام بودند توسط استکبار حمایت می‌شدند.

وی ادامه داد: زمانی که صدام حسین پول و اطلاعات را از آمریکا می‌گرفت منافقین هم در داخل از سیاست‌های آمریکا پیروی می‌کردند اما هیچ‌گاه ایالات متحده آنها را در  لیست تروریست‌ها قرار نداد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایران به شکل طبیعی چون با تروریسم ایجاد شده توسط آمریکا که همان داعش هستند می‌جنگد در لیست تروریست‌ها قرار می‌گیرد گفت: این سیاست‌های دوگانه آمریکایی مورد استهزاء قرار می‌گیرد (بیشتر بخوانید).

کشورهای منطقه و به خصوص عربستان سعودی، قطر، بحرین، کویت، امارات متحده عربی و ...  به دنبال پیگیری سناریو "ایران هراسی" هستند و از این طریق با ایالات متحده آمریکا لابی می‌کنند. اما جمهوری اسلامی اعلام کرده که به دنبال حفظ و گسترش ثبات در منطقه می باشد و مطالب مطرح شده جنگ روانی کشورهای منطقه ضد ایران است.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار