به این نکات توجه کنید تا هک نشوید + آموزش

در این گزارش همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه با چند راهکار می توانید از هک شدن آیفون جلوگیری کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، این روزها اقدامات زیادی برای ممانعت و پیشگیری از آنچه خرابکاری نامیده می‎شود در دست انجام است و امنیت تلفن‎های هوشمند به اولويت اصلی ما بدل شده است ، چرا که یک حمله به تلفن هوشمند ما می‎تواند به راحتی امکان دسترسی به اطلاعات شخصی ما را برای دیگران فراهم کند، اطلاعات محرمانه‎ای که از کلمات عبور حساب‎های کاربری اینترنتی تا جزئیات حساب‎های بانکی ما را شامل می‎شود.

به این نکات توجه کنید تا هک نشوید + آموزش

حالا اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که اپل دارید  و مدام نگران هک شدن آن هستید در این گزارش همراه ما باشید تا شما را با  چند روش امنیتی ضروری برای محافظت از آیفون آشنا کنیم.

1- بلافاصله تمام به‎روزسانی‎های ارائه شده برای iOS را نصب کنید

به این نکات توجه کنید تا هک نشوید + آموزش

سیستم‌عامل iOS اپل از امنیت برخوردار است اما نمی‎توان گفت کاملا از خطا و شکست مصون باقی مانده است. یک توصیه مفید می‎گوید همیشه گوش به زنگ خبر عرضه نسخه‎های به‎روزسانی جدید باشید و بعد از انتشار بلافاصله آن را نصب کنید ، شما با نصب فوری نسخه به‎روزسانی شده می‎توانید یک قدم از مجرمان سایبری جلوتر باشید.

2. یک اپلیکیشن شبکه مجازی خصوصی قابلیت اطمینان روی آیفون خود نصب کنید

خیلی از کاربران اینترنت از خطر استفاده از شبکه‎های عمومی‎ کمتر محافظت شده اطلاع کافی ندارند. یک شبکه وای‎فای ناامن می‎تواند خطرات جدی برای امنیت آن‎لاین شما به همراه داشته باشد و خطر حملات سایبری به تلفن شما را افزایش دهد.

به این نکات توجه کنید تا هک نشوید + آموزش

اگر شما هم زیاد از شبکه‎های وای‎فای عمومی‎ استفاده می‎کنید، باید بیشتر از همیشه به حفظ حريم خصوصی خود توجه داشته باشید. 
 استفاده  از اینترنت روی آیفون بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی تلفن شما را در معرض خطر قرار می‎دهد و مجرمان سایبری را قادر می‎سازد به اطلاعات حساس و محرمانه ذخیره شده روی آی‎فون شما دسترسی پیدا کنند.

مزیت استفاده از اپلیکیشن‎هایی که شبکه مجازی خصوصی می‌سازند این است که شما را در برابر تهدیدات سایبری، ویروس، بدافزار، باج‌افزار و خطر نظارت جمعی محافظت می‎کند. انواع مختلفی از این اپلیکیشن‎های مفید وجود دارد که شما می‎توانید یکی از آنها را انتخاب و نصب کنید.

3- از کلمات عبور پیچیده برای تمام حساب‎های کاربری خود استفاده کنید

این روزها حفظ کردن این همه کلمه عبور برای انواع و اقسام حساب‎های کاربری اینترنتی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، به همین دلیل خیلی از مردم از کلمات ساده‎ای مثل 1234 یا 0000 یا نهایت تاریخ تولد خود برای کلمات عبور استفاده می‎کنند تا به خاطرسپاری آن راحت باشد. 

به این نکات توجه کنید تا هک نشوید + آموزش

لازم است بدانید تمام حساب‎های کاربری شما باید توسط کلمات عبور مختلف و پیچیده محافظت شوند تا راه نفوذ مجرمان سایبری به حساب‎های شما تا حد ممکن سخت شود. شاید در ظاهر چندان مهم به نظر نرسد، اما این یک گام فوق العاده ضروری برای جلوگیری از نفوذهای امنیتی است. هیچ گاه از یک کلمه عبور یکسان برای تمام حساب‎های کاربری خود استفاده نکنید. اگر حفظ کردن تمام آنها کار مشکلی است، از یک نرم افزار مدیریت کلمات عبور استفاده کنید.

4- قبل از نصب یک اپلیکیشن در مورد آن تحقیق کنید

به این نکات توجه کنید تا هک نشوید + آموزش

یکی از تصورات غلط در مورد امنیت آیفون این است که دانلود از App Store اپل کاملا امن است. اپلیکیشن‎های ثالث می‎توانند بدافزار یا سایر کدهای بالقوه مخرب را روی دستگاه‎های موبایل اپل نصب کنند، حتی اگر این اپلیکیشن‎ها از App Store دانلود شده باشند.

5- دستگاه موبایل خود را به کامپیوترهای عمومی‎ متصل نکنید

به این نکات توجه کنید تا هک نشوید + آموزش

دستگاه‎های موبایل اپل در مقابل بدافزارهای مخربی مثل WireLurker آسیب‌پذیر هستند.  هرگز به کامپیوتر افراد ناشناس و غیر مطمئن اطمینان نکنید و آی‎فون خود را تنها به کامپیوترهایی متصل کنید كه 100% مطمئن و امن هستند.

6. ایمیل‌های ارسالی از طرف فرستنده‎های ناشناس را باز نکنید

به این نکات توجه کنید تا هک نشوید + آموزش

اگر چه اپل مشکل حفره امنیتی مربوط به اپلیکیشن ایمیل داخلی خود را در به‎روزسانی‎های اخیر برطرف کرده است. اما کار عاقلانه این است که سراغ ایمیل های تایید نشده یا ارسال شده از منابع  ناشناس نروید. اگر ایمیل از یک منبع آشنا ارسال شده اما به نظر مشکوک می‎رسد، حتما قبل از باز کردن آن با فرستنده تماس گرفته و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
برای حفاظت از سایت های خود موقع آپلود ورد پرس جدید و یا هر چیزی دقت کنید که تمام فایل های نسخه قبلی را پاک کنید (ازهمه مهمتر فایل کانفیگ) چون در صورتی که پاک نشود به راحتی با دورک کردن گوگل هکینگ کانفیگ شما بدست آمده و هکر یک ورد پرس جدید مثل شما ایجاد و براحتی سایت شما را هک میکند.
آخرین اخبار